شناسهٔ خبر: 65311200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمیسیون امور زندانیان و اسرای فلسطینی فاش کرد؛

تاکتیک‌های شکنجه «اسرائیل» برای شهید کردن اسرای فلسطینی

وکیل کمیسیون امور زندانیان و اسرای فلسطینی در گزارشی از تاکتیک‌های شکنجه «اسرائیل» برای شهید کردن اسرای فلسطینی پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

کمیسیون امور زندانیان و اسرای فلسطینی در گزارشی جدید که بر اساس بازدید وکیل خود از زندان «گوش عتصیون» منتشر کرده جزئیات جدیدی فاش کرد که تقریبا ۹۰ درصد از ۱۰۵ زندانی فلسطینی از همان لحظه بازداشت تا رسیدن به زندان مورد تجاوز و آزار و اذیت فیزیکی قرار گرفته اند. 

به گزارش المیادین، وکیل کمیسیون امور زندانیان و اسرای فلسطینی وضعیت زندان را فاجعه‌بار توصیف کرد و با تاکید بر شلوغی سلول‌ها گفت که اسرا را مجبور می‌کنند بدون تشک، لباس و پتو روی زمین خشک بخوابند. این شرایط در حالی است که امکان بستن پنجره ممکن نیست، زیرا بجای دیوار میله‌های فلزی پوشانده شده است و سلول را سرد نگه می‌دارد. وقتی باران می‌بارد، آب به داخل سلول‌ها نفوذ می‌کند و حوضچه‌هایی را تشکیل می‌دهد که اسرا مجبورند در آن بخوابند.

تاکتیک‌های شکنجه‌ای که نگهبانان اسرائیلی استفاده می‌کنند در این گزارش بیشتر برجسته شده است. نگهبانان زندان در نیمه‌های شب برای بیدار کردن اسرا و محرومیت آن‌ها از خواب در‌ها را می‌کوبند و گاهی تا آنجا پیش می‌روند که به زور آن‌ها را به محوطه زندان بیرون می‌آورند، آن‌ها را به صف می‌کنند و بی دلیل آن‌ها را سرپا نگه می‌دارند. شایان ذکر است که به بیماری و موارد پزشکی در میان اسرا توجهی نمی‌شود و به عمد مورد غفلت قرار می‌گیرند. 

در این گزارش آمده است این روش‌هایی است که «اسرائیل» برای اعمال مرگ‌های آهسته و شکنجه‌آمیز علیه اسرای فلسطینی استفاده می‌کند.

این موارد از ۷ اکتبر و آغاز نسل کشی تشنه به خون اسرائیل در غزه به شکل افراطی افزایش یافته است. نظامیان اسرائیلی عمدا ورود دارو یا انجام آزمایشات یا درمان‌های پزشکی را به عنوان نوعی مجازات ممنوع کرده اند.

این وکیل همچنین خاطرنشان کرد که چگونه زندانیان فلسطینی به حبس اداری محکوم شده اند، بدون اینکه حق قانونی خود را برای جلسات دادگاه و یا حتی اطلاع از حکم خود داشته باشند.

نظر شما