شناسهٔ خبر: 65311194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزیر اسرائیلی: حمله به رفح به معنای به خطر افتادن جان اسرا خواهد بود اما باید حمله کرد

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، ورود ارتش اسرائیل به رفح می‌توان جان اسرای اسرائیلی را به شدت به خطر بیاندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از میکی زوهار وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی خبر داد، اطمینان دارد حمله به رفح می‌توان جان اسرا را در آنجا به خطر بیاندازد اما در عین حال مدعی شد هیچ راهی برای متقاعد کردن حماس جهت آزادی اسرا جز فشار حداکثری نظامی وجود ندارد.

زوهار که در کمیته مهاجرت کنست رژیم صهیونیستی سخنران می‌کرد درا پاسخ به سئوال یکی از حاضران که پرسید: آیا حمله به نوار غزه جان ربوده شدگان را به خطر نمی‌اندازد، پاسخ داد بله به طور حتم.

با این حال مدعی شد تنها راه دستیابی به توافق آن است که فشار شدید نظامی بر حماس را بیشتر کرد و در این راستا حتی حمله نظامی به رفح را هم آغاز کرد این تنها راهی است که باعث می‌شد حماس مجبور به پذیرش توافق شود، اما باید پذیرفت که کار خطراتی هم در پی دارد ولی برای آزادی اسرا و از بین بردن حماس باید دست به این کار زد.

در زمان سخنرانی این وزیر صهیونیستی برخی از معترضین با بر افراشتن دست نوشته هایی اعلام کردند، پیروزی مطلق (نتانیاهو) مساوی است با باقی ماندن ۱۳۴ نفر در اسارت.

از سوی دیگر بتسئلیل سموتریچ عضو دیگر کابینه رژیم صهیونیستی و از مهمترین متحدان بنیامن نتانیاهو در گفتگویی با شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: از دیدگاه خود بازگشت اسرا در اولویت قرار ندارد، بلکه بیش از هر چیز ما نیازمند از بین بردن حماس هستیم، این مسئله بسیار حایز اهمیت است، این کار باید با هر بهایی انجام شود.

این سخن وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با واکنش یائیر لاپید رهبر مخالفان در کنست مواجه شد و آن را لکه ننگی برای ائتلاف نتانیاهو در قبال خانواده اسرا دانست.

او در این رابطه گفت، آقای سموتریچ در زمان وزارت شما و نخست وزیری نتانیاهو ۱۲۰۰ اسرائیلی در یک روز کشته شدند، در دوره مسئولیت شما اسرائیلی‌ها ربوده شدند و بدون بازگشت آنها اسرائیل پیروز نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما