شناسهٔ خبر: 65307745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور سفیر رومانی در اتاق بازرگانی همدان

گسترش همکاری‌های تجاری همدان با بخارست

خبرگزاری صدا و سیما

سفیر رومانی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی همدان، بر توسعه همکاری‌های تجاری با استان ابراز علاقه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ میرلا کارمن گرکو، هدف از سفرش را شناسایی زمینه‌های همکاری و توسعه آنها دانست و گفت: در این ملاقات ظرفیت‌های استان همدان برای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، ساختمان سازی، حمل و نقل، گردشگری، صنایع دستی و فرش، صنایع چوب و ماشین آلات بررسی شد.
او همچنین همکاری جدید اتاق بازرگانی همدان با کشور رومانی را مثبت ارزیابی کرد و خواستار همکاری بیش از پیش بخارست با همدان شد.
سفیر رومانی در ایران، بزرگترین سرمایه بین دو کشور را ارتباط مردم با مردم دانست و گفت: برخلاف اینکه گفته می‌شود وقفه‌ای ۲۰ ساله در برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و رومانی ایجاد شده، در همه این سال‌ها بین دو ملت ارتباط وجود داشته و در حوزه‌هایی بوده که حتی از آن خبر نداشتیم. 
میرلا کارمن گرکو افزود: روابط بین دو کشور قدمت ۱۲۰ ساله دارد و این موضوع به ما انگیزه برای همکاری در همه حوزه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی می‌دهد.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به قدمت و عمق همکاری‌های اقتصادی ایران و رومانی زمینه‌های مشترک همکاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تسهیل ارتباطات اقتصادی میان بازرگانان دو کشور بر توسعه اقتصادی همدان تاثیر مثبتی می‌گذارد.
رحیم مرتضایی گفت: تفاهم نامه‌ای در ۱۲ بند بین نمایندگان دو کشور تنظیم شده و در آن زمینه‌های مبادلات اقتصادی مشخص گردیده است و در آن میز مشترک اقتصادی تعریف شده که ماهانه گزارش عملکرد دو طرف مورد پایش قرار می‌گیرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان هم در این مراسم بر همکاری دوجانبه تاکید کرد و گفت: رویکرد دولت سیزدهم بر گسترش و تعمیق روابط با کشور‌های منطقه و جهان است و عرصه دیپلماسی اقتصادی استان روند مثبت و روبه رشدی دارد.
احمد شانیان بر موقعیت جغرافیایی رومانی و ایران اشاره کرد و گفت: با همکاری اقتصادی فرهنگی بین دو کشور می‌توانیم نقش آفرینی چشم گیری داشته باشیم.

نظر شما