شناسهٔ خبر: 65300203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس آمریکایی: به کارگیری زیردریایی بی‌سرنشین نشانه تغییر راهبرد یمنی‌هاست

تهران – ایرنا – کارشناس امنیتی یک شبکه تلویزیونی آمریکایی مقابله با توانمندی پیشرفته زیردریایی بی سرنشین را دشوار و به کارگیری آن را نشانه تغییر راهبرد نیروهای یمنی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، میک مالروی، (Mick Mulroy) تحلیلگر امنیتی و دفاعی شبکه تلویزیونی آمریکایی ای بی سی امروز گفت: زیردریایی بی سرنشین حوثی ها توانمندی رو به پیشرفت و تغییر در راهبرد آنان را نشان می دهد.

این مقام پیشین پنتاگون گفت: شناسایی و انهدام زیردریایی ها و شناورهای بی سرنشین دشوارتر از پهپادها و موشک های ضد کشتی است. حوثی ‌ها گویا به دلیل عدم توفیق در حمله به کشتی های نیروی دریایی آمریکا در حال تغییر راهبرد خود هستند.

مامور سابق سیا مدعی شد: اگر یک یا چند مورد از این جنگ افزارها از سد پدافند عبور کرده و ملوانان آمریکایی را بکشند، ایران باید مستقیماً مسئول شناخته شود.

به گفته مالروی، جنگ افزارهای بی سرنشین یک تهدید حاد هستند، زیرا می ‌توانند با حمله پرشمار از جهات مختلف پدافند کشتی را تحت فشار قرار داده و مغلوب کنند.

پیشتر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه (سنتکام) اعلام کرده بود که سه موشک کروز ضد کشتی، یک زیردریایی بی سرنشین و یک شهپاد را مورد اصابت قرار داده است.

ارتش آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این نخستین استفاده حوثی ها از زیردریایی بدون سرنشین از زمان شروع حملات در ۲۳ اکتبر است.

ارتش یمن طی هفته ‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

نظر شما