شناسهٔ خبر: 65297791 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دبیر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد؛

مشارکت بیش از یک میلیون نفر شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

دبیر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مراسم اختتامیه این جشنواره، از مشارکت یک میلیون و چهل و هشت هزار نفر در این دوره خبر داد و گفت: قریب به ۶۰ درصد شرکت کنندگان، بانوان بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین اختتامیه ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اهالی فرهنگ و کتاب برگزار شد.

محمدرضا هراتی، دبیر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به حدیثی از حضرت رضا(ع)، اظهار داشت: حضرت می فرمایند: «خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا نماید؛ دانش ها را فراگیرد و به مردم بیاموزد.» من و همه همکاران عزیزم، باید خدا را شاکر باشیم که به وسیله جشنواره کتابخوانی رضوی، خادم الرضا شدیم. یکی از ابزارهای انتقال دانش، کتاب و محور این جشنواره نیز کتاب است. در این جشنواره محتوای کتاب توسط همکاران متخصص ما، به مردم عزیزمان در قالب های مختلف منتقل شد.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی ادامه داد: در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، هم به لحاظ کیفی و هم کمی رشد داشتیم. در این دوره امکان مشارکت به صورت فردی، گروهی و خانوادگی فراهم بود؛ بعلاوه قالب های مختلف هنری شامل هنرهای تجسمی، شعر، دست سازه ها و هنرهای دیجیتال را تعریف کردیم. در این دوره قریب به ۶۰ درصد شرکت کنندگان، بانوان بوده اند. میزان مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی از دوره هشتم که حدود ۸۰۰ هزار نفر مشارکت داشتند، در این دوره به یک میلیون و چهل و هشت هزار نفر رسید و این مشارکت را از عنایات حضرت می دانیم. در مجموع ۷ دوره گذشته که توسط نهاد برگزار شده، بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شرکت کننده داشتیم واین اتفاق مهم و بزرگی است.

وی افزود: به اعتقاد من منزلت و جایگاه امروز نهاد و کتابداران عزیز را، مدیون خدمت به این جشنواره و نیز فعالیت دو سال اخیر نهاد در ایام اربعین هستیم. فضای فرهنگی و ترویجی حوزه کتاب متفاوت و خلاقانه شده و ما تلاش می کنیم از این حوزه استفاده کنیم. کار را از مرکز استان ها به نقاط دوردست و مرزی بردیم؛ نمونه آن برپایی موکب ها بوده است.

هراتی در خاتمه از حمایت و همراهی کارگروه ملی زیارت، ناشران، دبیرکل نهاد، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولیت آستان مقدس رضوی، تولیت آستان سیدالکریم و همکاران ستادی در مجموعه نهاد قدردانی کرد و گفت: در مقابل کتابداران عزیز سر تعظیم فرود می آورم، چراکه در خط مقدم فعالیت می کنند و این ارزش ها را برایمان به ارمغان می آورند.

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد همچنین شروع رسمی سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را اعلام کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما