شناسهٔ خبر: 65297081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان رضوی واجد بیشترین جمعیت بیمه سلامت کشور در حوزه نازایی

بیش از ۲۳ درصد بهره‌مند از خدمات درمان نازایی در کشور از خراسان رضوی هستند.

صاحب‌خبر -
 
بیشترین جمعیت بیمه سلامت کشور در حوزه نازایی ازخراسان رضوی
 
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: از اقدامات مهم سازمان بیمه سلامت خدمات درمان ناباروری است که از سال گذشته در دولت سیزدهم شروع شده و امسال هم همچنان با شتاب و سرعت ادامه دارد،   بیمه شدگان مشمول شامل زنان متاهل تا ۴۹ سال تمام و مردان متاهل دارای شرایط ناباروری اولیه و ثانویه هستند.

دکتر علیرضا رمزی افزود: در راستای اجرای پوشش بیمه همگانی، امکان پوشش بیمه‌ای رایگان مادران باردار و فرزندانشان تا سن ۵ سالگی در سطح کشور  فراهم شده است.
 
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار و ۳۵ نفر در کل کشور از خدمات درمان ناباروری بهره‌مند شده اند که بیشترین دریافت کنندگان این خدمات از خراسان رضوی با ۴ هزار و ۷۲۸ نفر می‌باشند و تاکنون حدود ۹۵ میلیارد ریال برای درمان ناباروری زوجین زیر پوشش در استان پرداخت شده است.

دکتر رمزی افزود: خدمات درمان ناباروری هم شامل ویزیت، پیگیری، پاراکلینیک، دارو، لوازم مصرفی و اقدامات تشخیصی و درمانی برای زوجین نابارور اولیه و ثانویه است که در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی توسط پزشک متخصص مجاز شامل پزشک فلوشیپ نازایی، متخصصان زنان و زایمان دوره دیده و متخصصان اورولوژی معرفی و نشان دار شده اند.
او گفت: تعهد پرداخت هزینه ناباروری توسط سازمان بیمه سلامت در مراکز دولتی و خصوصی معادل ۹۰ درصد و فرانشیز بیمه شدگان هم ۱۰ درصد است. همچنین اتباع خارجی که هر دو زوج نابارور بیمه شده زیر پوشش بیمه سلامت باشند، هزینه‌های درمان آنها در تعهد بیمه است.

مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی افزود: هم اکنون در خراسان رضوی چهار مرکز درمان ناباروری دارای قرارداد و یک مرکز در حال انعقاد قرارداد و ۲ مرکز هم در حال تجهیز و راه‌اندازی هستند، در مراکز فاقد قرارداد نیز هزینه بیمه شدگان به صورت خسارت متفرقه پرداخت می‌شود.

نظر شما