شناسهٔ خبر: 65296750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقاط مجاز تبلیغات محیطی برای نامزدهای انتخابات در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: نقاطی برای تبلیغات نامزدها در سطح شهر در نظر گرفته شده است که اعضای ستادها و هواداران آنها تنها مجاز به تبلیغات در نقاط مجاز مورد نظر هستند.

صاحب‌خبر -

نقاط مجاز تبلیغات محیطی برای نامزدهای انتخابات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محمود صفری در نشست توجیهی اعضای ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگان رهبری اظهار کرد: با توجه به اینکه محل تبلیغات مشخص شده است، انتظار می‌رود نامزدها و هوادارانشان بیش از پیش به فکر زیبایی شهر باشند.
وی عنوان کرد: ۱۰۰ نقطه برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تعیین شده است و تا سه روز آینده نقاط مورد نظر برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مشخص خواهد شد.
شهردار اردبیل بیان کرد: این نقاط در راستای جلوگیری از بروز آشفتگی بصری در سطح شهر در دوران تبلیغات انتخاباتی به منظور نصب پوسترها و عکس‌ها در نظر گرفته و در کنار آن کمیته امحا نیز برای مراقبت از اموال عمومی تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: از همین رو انتظار می‌رود نامزدها و هواداران آنها بر اساس اندازه‌های مصوبی که از سوی فرمانداری اردبیل تعیین شده است، نسبت به استفاده از بنرها و نصب آنها در مکان‌های مشخص شده اقدام کنند و از نصب بنرهای خارج از اندازه قانونی خودداری نمایند.
صفری با بیان اینکه نامزدها خود در وهله نخست باید در فرایند برگزاری انتخابات پایبند به قانون باشند، افزود: تبلیغات در محل‌های غیرمجاز با توجه به وارد کردن خسارت به افراد و منع قانونی که دارد، از سوی کمیته امحا جمع‌آوری خواهد شد و مجموعه شهرداری نیز اقدام لازم را برای ثبت شکایت در مرجع قضایی انجام خواهد داد.
وی تاکید کرد: حفظ اموال عمومی از جمله در سطح شهر وظیفه‌ای همگانی است و بر همین اساس از مسئولان و اعضای ستادهای تبلیغاتی نامزدها درخواست می‌شود که از استفاده از افشانه‌های رنگ برای تبلیغات محیطی در معابر شهری به جد خودداری کنند.
شهردار اردبیل یادآور شد: برپایی ستادهای انتخاباتی در بعضی از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر اردبیل به استناد مصوبه شورای ترافیک شهرستان ممنوع شده است و از این رو نامزدها پیش از برپایی ستاد ضرورت دارد که با عوامل مربوطه از جمله شورای ترافیک هماهنگی لازم را انجام دهند.

نظر شما