شناسهٔ خبر: 65282733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲۰ زن برای نشستن بر ۱۸ کرسی خراسان رضوی در مجلس رقابت می‌کنند

مشهد-ایرنا- رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: هزار و ۱۹ نفر در استان برای نشستن بر ۱۸ کرسی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۱۲۰ نفر زن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمال سرویها روز دوشنبه در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع سه هزار و ۷۰۰ پیش ثبت‌نام، هزار و ۷۴۴ نفر ثبت‌نام قطعی کردند و از این تعداد ۱۳ نفر هم با عدم احراز صلاحیت مواجه شدند.

وی ادامه داد: در مشهد پنج کرسی نمایندگی داریم که برای هر کرسی ۱۰۴ نفر رقابت خواهند کرد و این تعداد ۲ برابر میانگین کشوری برای هر کرسی است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: کتابچه قوانین تبلیغات و آموزشهای لازم به نامزدها داده شده است تا شاهد تخلفات انتخاباتی در تبلیغات نباشیم.

۱۲۰ زن برای نشستن بر ۱۸ کرسی خراسان رضوی در مجلس رقابت می‌کنند

سرویها افزود: زمان بررسی صلاحیتها در این دوره زیاد بود و فرصت کافی برای بررسی وجود داشت و با نامزدهای مختلفی هم که صلاحیت آنها در مرحله ابتدایی به دلیل بارگذاری ناقص مدارک و دیگر امور احراز نشده بود جلسات حضوری برگزار و مستندات آنها دریافت شد و بسیاری از این افراد تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: در آمار اولیه ای که در اختیار داشتیم گرایش حدود ۵۰۰ نفر، نامزد مستقل، ۱۶۱ نفر اصولگرا، ۵۵ نفر اصلاح طلب و ۳۵ نفر اعتدالی بود.

فرماندار فریمان هم در این نشست گفت: در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه ۴۷ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

حمید اکبری افزود: ۷۶ شعبه در فریمان، قلندرآباد و بخش مرکزی در نظر گرفته شده که ۴۵ شعبه ثابت و ۳۱ سیار است.

وی ادامه داد: مشارکت انتخاباتی در سال ۱۳۹۸ در فریمان حدود ۶۳ درصد بود و امسال هم دنبال حفظ این مشارکت و افزایش آن هستیم.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

نظر شما