شناسهٔ خبر: 65269936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اقدام غیرانسانی صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر غزه

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت غزه در سخنانی از اقدامات وحشیانه و غیر انسانی نظامیان صهیونیست در بیمارستان ناصر واقع در خان یونس و بازداشت و عریان کردن کادر درمان این بیمارستان پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با شبکه «فلسطین الیوم» در این باره اظهار داشت: رژیم اشغالگر تیم‌های پزشکی در بیمارستان ناصر در خان یونس را برای ساعات طولانی بازداشت کرد و تعداد زیادی از آنها مورد بازجویی قرار گرفتند.

وی همچنین از رفتار غیرانسانی با این پزشکان و کادر درمان بیمارستان ناصر توسط صهیونیست‌ها و عریان کردن آنها پرده برداشت و گفت: تنها ۱۲۰ بیمار در مجتمع پزشکی ناصر باقی مانده است که برخی از آنها به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند. رژیم اشغالگر همچنین قبل از ورود به مجتمع پزشکی ناصر، کاروان کمک‌ها را توقیف کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از کادر پزشکی، آوارگان و بیماران را در بیمارستان «الامل» بازداشت کرد و همچنین آمبولانس‌ها در این بیمارستان را هدف قرار داد و سوییچ دیگر خودروها را نیز جمع آوری کرد تا از آنها استفاده نشود.

پیش از این «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت با اشاره به گذشت یک هفته از محاصره و بمباران پیاپی مجتمع بیمارستانی «ناصر» در شهر «خان‌یونس» اعلام کرد که این مرکز درمانی دیگر قادر به ارائه خدمات نیست.

وی تاکید کرد که نظامیان صهیونیست اجازه ورود گروه‌های سازمان جهانی بهداشت را برای ارزیابی وضعیت بیماران و بررسی نیازهای پزشکی نمی دهند.

آدهانوم گبریسوس افزود که حدود ۲۰۰ بیمار در بیمارستان ناصر بستری هستند و ۲۰ نفر از آن‌ها باید به بیمارستان های دیگر منتقل شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز به تازگی اذعان کرد که یکصد فلسطینی را داخل مجتمع بیمارستانی ناصر بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما