شناسهٔ خبر: 65261683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید اعضای بنیاد امیرعلیشیر نوایی ازبکستان از آستان قدس رضوی

اعضای هیئت علمی بنیاد بین‌المللی امیرعلیشیر نوایی کشور ازبکستان از بنیاد پژوهش‌های اسلامی بازدید کردند.

صاحب‌خبر -
بازدید اعضای بنیاد امیرعلیشیر نوایی ازبکستان از آستان قدس رضوی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، اعضای این هیئت در بازدید از نمایشگاه دائمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، از نزیک با فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مجموعه و آثار نشر یافته این مرکز، آشنا شدند.
 
دکتر رضایی برجکی، مدیر گروه انساب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، درباره آثار منتشر شده این مرکز در زمینه رجال، انساب و سادات توضیحاتی داد و گزارشی نیز از طرح پژوهشی «اسناد حضور زائران آسیای مرکزی در حرم» ارائه شد.
 
نسخ خطی و پژوهش‌هایی که در حوزه قلمرو تیموریان در آستان قدس رضوی انجام شده است و همچنین سابقه مراودات علمی بین بنیاد و سایر موسسات، از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که رضا نقدی، پژوهشگر این مرکز، آنها را بیان کرد.
 
بهزاد نعمتی، از دیگر پژوهشگران بنیاد، پژوهش‌های انجام شده در حوزه هنر و معماری که با محوریت آثار مربوط به دوره تیموری در این مرکز منتشر شده است، را معرفی کرد.
 
سابقه پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کارنامه نشر این مرکز و معرفی برخی از آثار نفیس به چاپ رسیده بنیاد توسط دکتر مرتضی انفرادی، پژوهشگر گروه اعتاب مقدس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

نظر شما