شناسهٔ خبر: 65252589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرمت عمارت کلاه فرنگی شهرستان آباده

عمارت کلاه فرنگی آباده یکی از بنا‌های دوران قاجاریه است و در مرکز شهر آباده قرار دارد که حالا مرمت این بنای تاریخی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آباده گفت: این بنای تاریخی به همت شهرداری آباده و با پیگیری‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال بازسازی و مرمت است که اعتباری بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای مرمت این بنا پیش بینی شده است.

جباری افزود: قسمتی از بنای تاریخی کلاه فرنگی در زمستان سال قبل به علت برف و باران تخریب شده بود که حالا با کمک شهرداری این بنا در حال مرمت است.

وی تصریح کرد: کلاه فرنگی آباده از چهار در ورودی تشکیل شده و پنجره‌های بلند اطراف این عمارت را تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آباده گفت: ستون‌های سنگی با سر ستون‌های کنگره‌ای بر روی ایوان این بنا قرار گرفته و سقف بنا را بر روی خود نگه داشته است.

جباری اضافه کرد: بنای تاریخی کلاه فرنگی که حدود ۸۰ سانتیمتر از زمین ارتفاع دارد در سال ۱۳۷۹ به شماره ۳۴۰۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

<div id="video-display-embed-code_10809548"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4157169/10809548?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما