شناسهٔ خبر: 65249403 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

فوری / 3 تغییر مهم یارانه نقدی | اعتبار ۹۰ روزه طرح «فجرانه» برای خانوارهای مشمول | واریزی این خانوارها 1 میلیون اضافه شد

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت کار با بیان اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک، 18 تا 20 هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود، گفت: این طرح در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 18 بهمن آغاز شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ ماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت کار با بیان اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک، 18 تا 20 هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود، گفت: این طرح در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 18 بهمن آغاز شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ ماه ادامه دارد.

سیدرضا یحیوی با اشاره به جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک، گفت: بر اساس تغییرات جدید، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی نیز از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گفته وی، سبد ۱۱ قلمی این طرح برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت قرمز و گوشت مرغ، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، قند و شکر، ماست، تخم‌مرغ و حبوبات و با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است. همچنین مابه‌التفاوت آن با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

به نقل از ایسنا، یحیوی در خصوص نحوه تامین این مبلغ، توضیح داد: قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم مذکور، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱یعنی ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان را خریداری کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز که حدود ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است، از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت کار در پایان با بیان اینکه این طرح در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 18 بهمن آغاز شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند باید اعتبار یارانه‌ای خود را طی یک مرحله و به یکباره خرید کنند، در حالیکه می‌توانند طی یک ماه و به مرور، با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح خرید خود را انجام دهند.

3 تغییر مهم یارانه نقدی

پرداخت یارانه نقدی در بهمن ماه با تغییراتی همراه بود که باعث شد سردرگمی‌هایی برای مردم ایجاد شود. این تغییرات شامل تغییر زمان واریز یارانه، طرح کالابرگ فجرانه و شایعه حذف یارانه سه دهک اول بود.

به گزارش کاماپرس، تغییر اول ایجاد شده در تاریخ واریز یارانه بود که موجب شد عده‌ای از یارانه بگیران گمان کنند یارانه آن‌ها قطع شده است. پیش از این یارانه از 20 تا 25 هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد، اما با توجه به اطلاعیه  وزارت رفاه این تاریخ برای دهک یک تا سه به 25 هر ماه و برای سایر دهک‌ها به 30 هر ماه تغییر یافته است.

خبر افزایش اعتبار استفاده کالابرگ الکترونیکی به ارزش 220 هزار تومان نیز برای برخی از مردم سوالاتی را ایجاد کرد. تا قبل از این مردم می‌توانستند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین شده و خرید کالاهای مشمول تا 120 هزار تومان اعتبار اضافه دریافت کنند که فقط برای خرید همین کالاها بود، اما با طرح فجرانه وزارت رفاه که از 17 بهمن تا 17 اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، این اعتبار به 220 هزار تومان افزایش یافته و شرط خرید 200 هزار تومانی نیز از آن حذف شده است.

به نقل از دنیای اقتصاد؛ اخیرا شایعه‌‌ای نیز مبنی بر حذف یارانه سه دهک اول منتشر شد اما وزارت رفاه اعلام کرد که یارانه هیچ خانواده‌ای در هیچ یک از دهک‌ها حذف نشده و ممکن است به دلیل فوت سرپرست خانوار و یا تغییر شماره حساب، یارانه به صورت خودکار قطع شود اما افراد می‌توانند با مراجعه به پلیس + 10 این مشکل را حل کنند.

 اعتبار طرح «فجرانه» کالابرگ برای خانوارهای مشمول چندماه است؟

اعتبار طرح «فجرانه» کالابرگ برای خانوارهای مشمول سه ماه است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی:

اعتبار در نظر گرفته شده برای هر نفر مشمول مرحله جدید خرید کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) سه ماه یا ۹۰ روز است.

????اعتبار اعلام شده بعد از موعد مقرر قابل تمدید نیست.

????در صورت عدم خرید خانوار، اعتبار طرح فجرانه کالا برگ پس از تاریخ مورد نظر از بین می‌رود.

(تا۱۷هرماه فرصت هست.)

چگونه با گوشی کالابرگ فجرانه را استعلام کنیم؟

طرح فجرانه در بستر شبکه ملّی اعتبار (شما) با عاملیت شرکت مجری طرح (فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد، در این راستا موارد زیر باید مدنظر قرار گیرد:

۱- میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

۲- یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالا‌های مرجع بوده و در خصوص کالا‌هایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.

۳- شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.

۴- دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

۵- متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

نظر شما