شناسهٔ خبر: 65246851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۸ هزار تن کود کشاورزی در قزوین توزیع شد

قزوین - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع ۵۸ هزار تن انواع کودهای کشاورزی بین بهره برداران این استان در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن جلیلوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: این میزان کود شامل ۴۸ هزار ۵۱ تن تن کود ازوته، هشت هزار و ۲۱۶ تن کود فسفاته و یک هزار و ۹۳۱ تن کود پتاسه بوده که بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه با توزیع این میزان کود بیش از ۸۰ درصد از سهمیه کود استان قزوین توزیع شده است،‌ اضافه کرد: میزان سهمیه استان در سال جاری برای کود ازوته ۵۳هزار و ۸۵۱تن، کود فسفاته ۱۵ هزارو ۴۹ تن و کوو پتاسه دو هزارو ۲۵۰ تن در نظر گرفته شده است.
به گفته جلیلوند، تاکنون ۸۹ درصد از سهمیه کود ازته، ۵۵ درصد از کود فسفاته و ۸۶ درصد از سهمیه کود پتاسه در برنامه ابلاغی محقق و توزیع شده است.

این مسوول با بیان اینکه کودهای کشاورزی نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد محصولات دارند، خاطرنشان کرد: این کودها عناصر غذایی ضروری برای رشد و تکامل گیاهان را فراهم می ‌کنند و انتخاب درست کود ها باعث افزایش تولید، کیفیت بهتر محصولات و بهبود ویژگی‌ های فیزیولوژیکی گیاهان می‌ شود.

نظر شما