شناسهٔ خبر: 65243766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رقابت ۱۰۰ نفر برای هر کرسی مجلس در استان تهران + فیلم

استاندار تهران با اشاره به امنیت ساز بودن مشارکت مردم در انتخابات، فرآیند برگزاری این رویداد بزرگ سیاسی در ۱۱ اسفند را در استان تهران تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علیرضا فخاری استاندار تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: ۲۲ بهمن با شکوه برگزار شد و شاهد حضور انقلابی مردم بودیم، انتخابات یک صحنه رقابت توأم با مردم سالاری برای تعیین سرنوشت است و مردم ما برای ادامه حیات سیاسی و اجتماعی نیازمند انتخابات هستند.

مشارکت بالا در انتخابات مصونیت ایجاد می‌کند

استاندار تهران با بیان اینکه انتخابات زمینه عبور از مرز دیکتاتوری است گفت: مشارکت بالا مصونیت ایجاد می‌کند و امنیت ساز در همه زمینه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما فرهنگی و اجتماعی و مبتنی بر ارزش‌های دینی و مذهبی بود افزود: برای تداوم این جریان باید انتخاباتی توأم با مشارکت داشته باشیم و در غیر این صورت دشمن طمع می‌کند، حضور و مشارکت مردم نشان دهنده آزادی‌های کسب شده است.

فخاری گفت: مشارکت ما گره‌ای برای دشمن است، آن‌ها میل ندارند مردم در صحنه باشند و به دیکتاتوری تمایل دارند و مردم با انقلاب ثابت کردند که استقلال و آزادی مرهون انتخاب است.

استاندار تهران در ادامه در خصوص تعداد کرسی‌های استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران ۳۸۹۸ نفر برای ۳۹ کرسی تایید صلاحیت دریافت کردند.

وی افزود: ۵ حوزه انتخابیه در استان تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا- شهریار، ملارد، قدس- دماوند، فیروزکوه- پاکدشت، رباط کریم، بهارستان وجود دارد که از ۳۹ کرسی استان تهران در مجلس ۳۰ کرسی مربوط به تهران، ۵ کرسی مربوط به شهرستان‌های استان و ۴ کرسی مربوط به اقلیت‌ها است.

وی تعداد کاندیدهای انتخابات خبرگان رهبری را ۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برای استان تهران است.

فخاری گفت: زمینه برگزاری باشکوه انتخابات به لحاظ امکانات و تجهیزات و نفرات در اجرا و نظارت بر این رویداد بزرگ سیاسی فراهم است و آمادگی کامل داریم که چهار مؤلفه امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت شکل بگیرد که رقابت و مشارکت از سوی داوطلبان و مردم و امنیت و سلامت توسط دولتمردان فراهم می‌شود.

استاندار تهران تعداد رأی اولی‌ها را ۲۱۷ هزار نفر در سطح استان اعلام و اظهار کرد: طی روزهای اخیر با استقبال بی نظیر رأی اولی‌ها همایش رأی اولی‌ها برگزار شد و در ۱۱ اسفند شاهد حضور آن‌ها خواهیم بود.

به صلاحدید وزارت کشور انتخابات استان تهران الکترونیک برگزار نمی‌شود

وی در ادامه در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: در استانداری تهران، آمادگی لازم را برای برگزاری الکترونیک انتخابات داشتیم، اما به صلاحدید وزارت کشور منتفی شد و در چند نقطه از کشور انتخابات الکترونیک انجام می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه کار نظارت و کنترل در شمارش دستی آرا با شور و هیجان است و همه منتظر اعلام نتایج و رخدادی جدید هستند، گفت: تعداد صندوق‌های اخذ رأی در استان تهران ۶ هزار و ۸۰۰ صندوق است که تعداد ۵ هزار صندوق متعلق به تهران می‌باشد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه تمام ابزار و لوازم و امکانات برای برگزاری انتخاباتی باشکوه مهیا است افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم که امنیت انتخابات در فرای مرزها و داخل کشور با همه توان فراهم می‌شود و به عنوان اقدامی مشروع سلامت انتخابات را برای مردم تضمین می‌کنیم.

فخاری در خصوص ساعت حضور مردم و آغاز فرآیند انتخابات بیان کرد: از صبح جمعه ۱۱ اسفندماه ساعت ۸ انتخابات آغاز و ۱۰ ساعت ادامه می‌یابد و در صورت لزوم از ۹ شب به بعد ۳ ساعت نهایتاً تا ۱۲ شب تمدید می‌شود و تجربه نشان داده به علت مراجعه مردم در آخرین ساعات انتخابات، شور و شوق ایجاد شده و در ساعات آخر رأی گیری صف‌ها طولانی خواهند بود.

نامزدهای انتخاباتی صداقت داشته باشند

وی در ادامه یکی از ویژگی‌های نامزدهای انتخاباتی را صداقت عنوان کرد و گفت: مردم صادق هستند و با صداقت پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و نامزدهای انتخاباتی نیز باید علاوه بر صداقت در کار اجرایی با تجربه باشند چرا که وقتی در مقام قانون گذاری هستند برای اصلاح قانون پیشنهاد می‌دهند و باید محل رجوع مردم باشند.

استاندار تهران بیان کرد: وقتی بین نامزدهای انتخاباتی رقابت ایجاد می‌شود مایه‌های اصلی بروز و مردم می‌توانند انتخاب اصلح داشته باشند.

فخاری بیان کرد: در استان تهران ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رأی در کلیات داریم که ۴۸۶ شعبه سیار است و در برخی روستاها و بیمارستان‌ها و جاهایی که از دسترس صندوق‌های ثابت خارج است می‌توانند رأی مردم را اخذ کنند.

نظر شما