شناسهٔ خبر: 65239785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی ۳ هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای در مازندران

رییس ستاد انتخابات مازندران: ۳ هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ۱۱ اسفند در مازندران در نظر گرفته شد

صاحب‌خبر -

پیش بینی ۳ هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس ستاد انتخابات مازندران در خصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری مطلوب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان گفت: ۳ هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای این منظور در استان در نظر گرفته شده است. ‎

قاسم عزیززاده گرجی افزود: حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ساری و آمل است.

رییس ستاد انتخابات مازندران افزود: از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستا‌های استان، آرائ مردم را جمع آوری می‌کنند.

به گفته عزیزاده گرجی اقدامات برای کنترل دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای مازندران انجام شده و در شعب این دستگاه‌ها نصب شده است.

رییس ستاد انتخابات مازندران تعداد عوامل اجرایی و نظارتی که در انتخابات استان حضور دارند را بیش از ۲۷ هزار نفر اعلام کرد که شامل کاربر شعب، بازرس، نماینده فرماندار، نماینده بخشدار، ناظران شورای نگهبان و نیرو‌های خدماتی و رانندگان هستند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزد‌ها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۵۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

پیش بینی ۳ هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای در مازندران

استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.


این استان ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی و ۴ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.


دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما