شناسهٔ خبر: 65237262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محکومیت سه ساله برای ترامپ

یک قاضی در نیویورک، رئیس جمهور سابق آمریکا را به پرداخت ۳۵۴.۹ میلیون دلار جریمه و ممنوعیت از فعالیت‌های تجاری در شهر نیویورک به مدت ۳ سال محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ یک قاضی در نیویورک دونالد ترامپ را به پرداخت ۳۵۴.۹ میلیون دلار جریمه و ممنوعیت از فعالیت‌های تجاری در نیویورک به مدت ۳ سال محکوم کرد.

<div id="video-display-embed-code_10806364"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4156316/10806364?width=600&height=350"></script></div>

رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان رسیدگی به پرونده‌ای که امپراتوری املاک و مستغلات او را در خطر قرار می‌دهد به پرداخت ۳۵۴.۹ میلیون دلار جریمه به علت فریبکاری در گزارش دارایی خالص شرکت‌های خود محکوم شد. رسانه‌های آمریکا گزارش دادند «آرثور انگورون»، قاضی این پرونده دونالد ترامپ را به مدت سه سال از اداره هر شرکتی در نیویورک منع کرده است.
«لتیتا جیمز»، دادستان کل ایالت نیویورک در این پرونده، ترامپ و شرکت او را به فریب بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و دیگران از طریق دروغگویی درباره ثروتش در اظهارنامه‌های مالی متهم کرده بود.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا که با اتکاء به ثروت و شهرتش در زمینه تجارت املاک وارد دنیای سیاست شد پیش از این اتهامات علیه خودش را تکذیب و دموکرات‌ها را به غرض‌ورزی‌های سیاسی برای اثرگذاری بر کارزار انتخاباتی‌اش متهم کرده است. جیمز به عنوان بانی این شکایت عضو حزب دموکرات که حزب رقیب ترامپ است، محسوب می‌شود.
ترامپ اکنون نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است. وی پیش از این گفته بود، جیمز و قاضی پرونده ارزش املاک او مانند ملک مار-ئه-لاگو را کمتر از ارزش واقعی آن برآورد می‌کنند. او همچنین گفته است که ادعا‌های مطرح‌ شده در آن اظهارنامه‌ها اهمیتی ندارند، چرا که در آنها بندی برای سلب مسئولیت وجود دارد و در آنها اذعان شده که نباید به این اظهارنامه‌ها اعتماد شود.

 

نظر شما