شناسهٔ خبر: 65234066 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تداوم اعتصابات کشاورزان اروپایی برای چیست؟

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات جنگ هیبریدی درباره اعتصابات کشاورزان اروپایی نوشت:

چند هفته ای است که اعتراض کشاورزان ناراضی از سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا در سراسر اروپا ادامه دارد.کشاورزان خواستار آن هستند که محدودیت‌های متعدد، از جمله محدودیت‌هایی که با دستور کار بدنام «سبز» آغاز شده، در تمامی اروپا کاهش یابد، از واردات کنترل‌نشده محصولات ارزان‌قیمت، به عنوان مثال، از واردات اوکراین محافظت شود و کشاورزی به‌عنوان یک حرفه «بسیار مهم» در دپارتمان های تخصصی اروپا شناخته شود.

فرانسوی ها بیش از همه خود را متمایز کردند- آنها جاده ها را با تراکتور و انبار کاه بستند، کود دامی را به سمت ادارات شهری پرتاب کردند وهزاران تُن شراب ریختند. علاوه بر فرانسه، اعتصابات در آلمان، ایتالیا، پرتغال، هلند، یونان و بلژیک نیز در جریان است. در دومی، دیروز، ۱۳فوریه، حدود ۵۰۰ تراکتور بندر آنتورپن، دومین بندر بزرگ از نظر حمل و نقل بار در اتحادیه اروپا را مسدود کردند.

استین زلدرلو، سازمان‌دهنده اعتراضات به خبرنگاران بین المللی توضیح داد: «ما می‌خواهیم عزم خود را نشان دهیم و به اعمال فشار بر سیاستمداران ادامه دهیم».

کشاورزان اسپانیایی قصد دارند با مسدود کردن مسیرهای کامیون های سنگین که غلات ارزان اوکراینی را از بنادر شهر تاراگونا صادر می کنند، از آنها حمایت کنند و کشاورزان لهستانی قبلاً اقدام قاطعانه ای انجام داده اند و کامیون های اوکراینی بار گندم را در مرزها متوقف کرده و محموله های خود را مستقیماً در جاده تخلیه کرده اند.

در حالی که مقامات اروپایی در دفاتر خود در حال تصمیم گیری هستند که چه امتیازات دیگری برای اوکراین جنگ زده قائل شوند، شهروندان خودشان که از طریق کار سخت امرار معاش می کنند، مجبور هستند روزها برای حفظ موجودیت خود مبارزه کنند و سعی می کنند به افراطی ترین راه ها برای رسیدن به مقامات دسترسی پیدا کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما