شناسهٔ خبر: 6522654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اوباما: ایران یک دشمن است

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات جدید ضد ایرانی گفت: ایرانی ها یهودی ستیز و حامی سازمان های تروریستی چون حزب الله هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، اوباما در سخنانی که پایگاه اینترنتی نشریه هاآرتص آن را منتشر کرده افزود: ایران یک دشمن است. آنها ضد آمریکا، یهودی ستیز و حامی سازمان های تروریستی  چون حزب الله هستند.  
وی در پاسخ به جان استیوارت( Jon Stewart ) مجری برنامه "دیلی شو" که پرسید: آیا فکر نمی کنید که آنها شریکی خوب برای صلح باشند ، گفت: همانطور که بارها گفته ام شما با دوستان خود صلح نمی کنید. مسئله در اینجا این است  که آیا ما می خواهیم که آنها سلاح اتمی داشته باشند؟ پاسخ نه است.

جان کری: ایران از تروریسم حمایت می کند
وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اظهارت جدید ضد ایرانی خود با تروریست خواندن مقاومت حزب الله لبنان مدعی شد ایران از تروریسم حمایت می‌کند و به همین سبب در انزوا باقی خواهد ماند.       
به نوشته روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، دو روز پیش در نخستین مصاحبه خود با یک روزنامه عرب زبان، از زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا، گفت: سوم ماه اوت، در سفر به دوحه با همتایان خود در شورای همکاری خلیج (فارس) دیدار خواهد کرد و آنها را در جریان جزئیات توافق هسته ای صورت گرفته با ایران قرار خواهد داد. وی همچنین گفت : "  در این دیدار، درباره راهبرد «مقابله با اقدامات فاقد مشروعیت ایران در منطقه» با کشورهای خلیج (فارس)  هماهنگی هایی صورت می گیرد."
جان کری در این گفتگو که به صورت تلفنی انجام شد،‌ افزود: ایران به سبب حمایت از تروریسم، حمایت از تجارت اسلحه، حمایت از حوثی ها و حمایت از حزب الله، منزوی باقی خواهد ماند. حزب الله، سازمانی تروریستی است و تا زمانی که آنها (ایرانی ها) از آن حمایت کنند در برابرشان خواهیم ایستاد.
کری درباره نقش ایران در عراق گفت: معتقد نیستیم که ایرانی ها باید در خاک عراق حضور داشته باشند مگر در صورتی که دولت عراق از آنها بخواهد. این مسئله به دولت عراق مربوط می‌شود. ما ایرانی ها را دعوت نکردیم و با آنها همکاری نمی‌کنیم.

نظر شما