شناسهٔ خبر: 6521782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مخالف کری با حمایت ایران از حزب الله

صاحب‌خبر -
وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الأوسط بر اراده کشورش برای اتخاذ یک راهبرد با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای مقابله با ایران تاکید کرد.
جان کری وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الأوسط بر اراده کشورش برای هماهنگ کردن یک راهبرد با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای مقابله با ایران تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، جان کری در این مصاحبه به "جدی بودن واشنگتن در تلاش برای مقابله با ایران در منطقه" اشاره کرد و گفت که ملاقات سوم آینده با همتایانش در شورای همکاری خلیج فارس در دوحه قطر فقط برای آگاه کردن آنها از همه جزئیات توافق هسته ای نیست بلکه بر شکل دهی به یک راهبرد برای مقابله با تهران و تحرکات غیرقانونی اش در منطقه متمرکز خواهد بود.

وی درباره جمع‌بندی مذاکرات وین افزود: ما کنگره را قانع خواهیم کرد که توافق امر خوبی برای تامین امنیت آمریکا است و برای منطقه خوب است و آن را از رقابت تسلیحاتی مصون خواهد داشت و همچنین جلوی ایران را در تامین سلاحی هسته ای را خواهد گرفت.

کری ابراز عقیده کرد: ایران به خاطر حمایت از تروریسم و حمایت از تجارت سلاح و حمایت از حوثی ها و حمایت از حزب الله منزوی خواهد بود.

وی مقاومت لبنان را که با اشغالگری رژیم صهیونیستی و تروریست های تکفیری می‌جنگد، سازمانی تروریستی قلمداد کرد و مدعی شد که حزب الله یک سازمان تروریستی است و تا زمانی که از آن حمایت می کنند، با آنها مقابله خواهیم کرد و جلوی تحرکاتی را که ایران از آن در کشورهای دیگر حمایت می‌کند، مقابله خواهیم کرد.

وی افزود: ما مخالف حمایت ایران از حزب الله هستیم. ما مخالف حمایت آنها از حوثی‌ها و دخالت آنها در زمینه شبه نظامیان شیعه در عراق هستیم. ما مخالف حمایت آنها از تروریسم هستیم!

برچسب‌ها:

نظر شما