شناسهٔ خبر: 65216610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برقراری آتش‌بس در غزه خواسته پادشاه اردن و نخست‌وزیر کانادا

تهران- ایرنا- پادشاه اردن در دیدار با نخست‌وزیر کانادا بار دیگر بر ضرورت برقراری آتش بس در غزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در جریان رایزنی با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا بر اهمیت دست یابی به آتش بس در اسرع وقت در غزه تاکید کرد.

پادشاه اردن طی این دیدار درباره تبعات منطقه ای تداوم جنگ در غزه به شدت هشدار داد.

از سوی دیگر جاستین ترودو نیز بر ضرورت برقراری آتش بس دائمی و ارسال کمک های بیشتر به غزه تاکید کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که امروز، کانادا، استرالیا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک خواستار آتش‌بس فوری انسانی در نوار غزه شدند.

در این بیانیه آمده است: نیاز مبرمی به آتش‌بس فوری در نوار غزه به دلایل بشردوستانه وجود دارد.

این کشورها به شدت نسبت به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح فاجعه‌بار بوده و پیامدهای ویرانگری بر غیرنظامیان فلسطینی خواهد داشت.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا و کریستوفر لوکسون نخست وزیر نیوزلند در این بیانیه تاکید کردند: یک آتش‌بس فوری بشردوستانه به فوریت مورد نیاز است.

آن‌ها همچنین یادآوری کردند که دیوان بین‌المللی دادگستری که در حال بررسی پرونده نسل‌کشی اسرائیل توسط آفریقای جنوبی است، از رژیم صهیونیستی خواسته که از غیرنظامیان محافظت و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ارائه کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

نظر شما