شناسهٔ خبر: 65215111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

راکعی در کنگره حزب مردم سالاری:

انتخابات را تحریم نکردیم، اما نگاه حذفی بازدارنده است - مردم سالاری آنلاين

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه اگر بر مبنای داشته‌ها و مشی خود، قانون اساسی و پیام امام(ره) که میزان رای ملت است، عمل می‌شد به این بن بست نمی‌رسیدیم، اظهار کرد: حتی پس از پیام رهبر انقلاب که فرمودند حضور مردم پای صندوق رای حداکثری باشد متاسفانه در رفتار و عمل شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی تغییری حاصل نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مردم سالاری آنلاین، دکتر «فاطمه راکعی» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه در افتتاحیه بیست و دومین کنگره حزب مردم سالاری گفت: صندوق‌های رای برای مردم و کشور یک موهبت بزرگ است.
وی در ادامه گفت: احزاب اصلاح طلب با همه توان تلاش کردند در عرصه سیاسی ایران به بهترین شکل فعالیت داشته باشند اما نگاه حذفی یک مساله بنیادین است. متاسفانه عملکرد شورای نگهبان یک عامل بازدارنده بوده است. در این سال‌ها ما اصلاح طلبان بیشترین همت خود را بر این گذاشته ایم که مشارکت سیاسی عمیق و اصولی بر مبنای اصول مردم سالاری قرار داده ایم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مبنای ما قانون اساسی و رای مردم است. اگر بر همین مبنا عمل می‌شد، در کشور کارهای بزرگی انجام می‌شد. مشکلات کشور به دلیل برخی عوامل از جمله تحریف از اصول انقلاب و دیگاه‌های امام خمینی، عدم پاسخگویی درباه فساد در کشور، بی عدالتی، عدم درک از شرایط کشور، مدیریت بد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده است.
این نماینده مجلس ششم در واکنش به فضاسازی درباره لزوم مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گفت: بزرگان جبهه اصلاحات به دلیل شأن و احترامی که برای خود قائل هستند، به عنوان کاندیدا در انتخابات مشارکت نکردند. می‌گویند چرا شرکت نکردید؟ در دوره‌های متعدد تمام سعی خود را کردیم که اگر اختلاف‌نظر و شبهه‌ای هست برطرف کنیم، اما این امکان را به ما ندادند!
وی تصریح کرد: در بیانیه جبهه اصلاحات نیز کاملا مشخص است که انتخابات را تحریم نکرده‌ایم اما واقعیت این است که امکان ارائه لیست در تهران را نداریم. در بیانیه جبهه اصلاحات نیز کاملا مشخص است که انتخابات را تحریم نکرده‌ایم اما واقعیت این است که امکان ارائه لیست در تهران را نداریم.
وی افزود: به دنبال رایزنی در استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم، اما هنوز برنامه نهایی جبهه اصلاحات در استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص نشده است.در این سال‌ها ما اصلاح طلبان بیشترین همت خود را بر این گذاشته‌ایم که مشارکت سیاسی عمیق و اصولی بر مبنای اصول مردم سالاری قرار داده ایم.مبنای ما قانون اساسی و رای مردم است. اگر بر همین مبنا عمل می‌شد، در کشور کارهای بزرگی انجام می‌شد.
وی افزود: مشکلات کشور به دلیل برخی عوامل از جمله تحریف از اصول انقلاب و دیگاه‌های امام خمینی، عدم پاسخگویی درباه فساد در کشور، بی عدالتی، عدم درک از شرایط کشور، مدیریت بد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده است.
نماینده مجلس ششم با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته افرادی معرفی شدند که در چارچوب جبهه اصلاحات آزمون نداده بودند و جبهه اصلاحات را ناامید کردند، گفت: رویکرد جبهه اصلاحات این است که اگر اصلاح‌طلب واجد شرایط داشته باشیم، معرفی کنیم.
وی با اشاره به بیانیه 110 اصلاح طلب برای حضور در انتخابات، گفت: این افراد چهره‌های دلسوز، علمی و اخلاقی هستند که رویکرد «روزنه‌گشایی» را پیشنهاد کرده‌اند. من در این بیانیه هیچ چیز منفی ندیدم؛ هرگز دیدگاه‌های دلسوزانه را نفی نمی‌کنیم. و اختلاف نظر ماهیتی بین بیانیه جبهه اصلاحات و رویکرد این 110 نفر وجود ندارد. جبهه اصلاحات تصمیم گرفته در تهران لیست ندهد اما چنانچه اصلاح‌طلبان شناخته شده و امتحان پس داده و رأی‌آور در شهرستان‌ها حضور داشته باشند، احزاب اصلاح‌طلب می‌توانند از آنها حمایت کنند.
وی در پایان گفت: مسأله مهم نه بیانیه جبهه اصلاحات نه بیانیه 110 اصلاح طلب است بلکه مساله اصلی ما «مردم» است. چه باید کنیم تا مردم به بهبود شرایط کشور امیدوار شوند؟ با چه اعتمادی پای صندوق رأی بیایند؟! کسانی‌ که‌ سال گذشته به‌ خیابان آمدند،‌ مردم‌ بودند .دولت، وزارت کشور و شورای نگهبان آیا قادر خواهند بود مردم را به مشارکت در انتخابات قانع کنند؟
راکعی با بیان اینکه اگر بر مبنای داشته‌ها و مشی خود، قانون اساسی و پیام امام(ره) که میزان رای ملت است، عمل می‌شد به این بن بست نمی‌رسیدیم، اظهار کرد: حتی پس از پیام رهبر انقلاب که فرمودند حضور مردم پای صندوق رای حداکثری باشد متاسفانه در رفتار و عمل شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی تغییری حاصل نشد.

نظر شما