شناسهٔ خبر: 65205218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان:

مسئله کم‌توجهی و بی‌مهری به مراکز تربیت معلم، ظلم بزرگی بود که در گذشته اتفاق افتاد

وزیر علوم گفت: مسئله کم‌توجهی و بی‌مهری به مراکز تربیت معلم، ظلم بزرگی بود که در گذشته اتفاق افتاد. یکی از مشکلات بزرگ ما در کشور این است که به‌عنوان مثال نهادهایی را برای ماموریت های خاصی تاسیس می‌کنیم که به مرور با جابجا شدن دولت، آن نهادها تضعیف یا تعطیل می شود؛ مثلا  این اتفاق برای دانشگاه فرهنگیان در دولت گذشته رقم خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به واسطه جایگاه مهم و حساسی که دارد، مورد توجه جدی دولت محترم، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و شورای انقلاب فرهنگی ، گرفته‌ است و قطعا اوج خواهد گرفت و این ارتباطات می‌تواند در جلب مشارکت عمومی برای رشد دانشگاه فرهنگیان‌ نقش کلیدی داشته باشد.

وی ادامه داد: مسئله کم‌توجهی و بی‌مهری به مراکز تربیت معلم، ظلم بزرگی بود که در گذشته اتفاق افتاد. یکی از مشکلات بزرگ ما در کشور این است که به‌عنوان مثال نهادهایی را برای ماموریت های خاصی تاسیس می‌کنیم که به مرور با جابجا شدن دولت، آن نهادها تضعیف یا تعطیل می شود؛ مثلا  این اتفاق برای دانشگاه فرهنگیان در دولت گذشته رقم خورد.

زلفی‌گل ادامه داد: ما در وزارت علوم اگر در خدمت آموزش و پرورش باشیم، در اصل در خدمت ماموریت های خود هستیم، زیرا در آینده دانشجویان خوبی خواهیم داشت. باید تعامل در حد اعلی داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بیان اینکه معلمی تخصص است، افزود: واقعیتی را هنوز مسئولان جامعه علمی ما به آن دقت نمی‌کنند؛ آن هم این است که بدانیم معلمی هم یک تخصص جدی است مانند پزشکی و... که ممکن است خیلی از افراد به صورت ژنتیکی توانمندی معلمی داشته‌ باشند. معلمان باید جامع‌الاطراف باشند و از نگاه اجتماعی، فرهنگی، علمی ... سطح بالایی داشته باشند.

وی اظهار داشت: کسی که دانش دارد، با شخصی که تخصص معلمی دارد فرق می‌کند؛ در نتیجه دانشگاه فرهنگیان باید از هر لحاظ ارتقا یابد. شاید در آینده لازم شود برای افرادی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند، دوره‌های آموزشی حرفه استادی و معلمی برگزار شود که باید دانشگاه فرهنگیان به ما کمک کند و از ظرفیت آن استفاده کنیم‌.

‌زلفی‌گل بر تصمیم‌گیری با استفاده از نظرات جمعی برای رفع مشکلات تاکید و‌ اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان بایستی باید رشد کند، زیرا مهارت‌محور است. دانشگاه فرهنگیان باید به گونه‌ای رشد پیدا کند که علوم انسانی و علوم پایه آسیب هم رشد کنند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان باید با وزارت علوم برای رشته علوم‌پایه وارد تفاهم شوند زیرا علوم‌پایه در حال تضعیف است و باید شمع علم‌پایه را روشن نگه داریم تا آسیبی وارد نشود.

نظر شما