شناسهٔ خبر: 65203078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه ملی مجوزها برای دریافت شناسه یکتا در شهرری افتتاح شد

شهرری - ایرنا - سامانه ملی مجوزها برای دریافت شناسه یکتا روز چهارشنبه با حضور رئیس مرکز ملی مطالعات ، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی ودارایی در اتاق اصناف شهرستان ری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در آیین افتتاح این سامانه گفت: با افتتاح سامانه ملی مجوزها در شهرری اصناف و فعالان اقتصادی می‌توانند مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا دریافت.

سید امیر سیاح اظهار داشت: شناسه یکتای فعالان اقتصادی مشخصات همه فعالان اقتصادی را برای دولت شفاف کرده و کارکردهای مجوزهای کاغذی پیشین از جمله برای اخذ وام و دیگر امتیازات را دارد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن سامانه‌های دادگستری، مالیاتی و بانکی، تأکید کرد: اصناف تنها از طریق داشتن شناسه یکتا می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از این پس همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند.

سیاح اضافه کرد: قانون تسهیل صدور مجوزها ۲ سال فرصت داده تا همه مجوزهای کاغذی الکترونیکی شود.

سامانه ملی مجوزها برای دریافت شناسه یکتا در شهرری افتتاح شد

وی خاطرنشان : علت این امر آن است که خدمات دولت در حال الکترونیکی شدن است و مجوزهای کسب هم باید الکترونیکی شود تا همه دستگاه‌ها به صورت یکپارچه به فعالان اقتصادی خدمات رسانی کنند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد اضافه کرد: برخی از اصناف به دلیل متصل نشدن دستگاه‌های مربوطه به سامانه ملی مجوزها نمی‌توانند مجوز الکترونیکی خود را دریافت کنند.

سیاح تاکید کرد: به دستگاه‌هایی که هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند، فشار می آوریم تا هرچه سریعتر به درگاه ملی مجوزها متصل شوند.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار با تاکید براینکه هیچ دستگاهی حق دریافت شرط و پول اضافه از متقاضیان صدور مجوز را ندارند، اظهار کرد: رویکرد وزارت اقتصاد و مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار حمایت از فعالان اقتصادی و تسهیل شرایط کسب و کار است تا فعالان اقتصادی بتوانند سود ببرند.

این مسئول یادآور شد: همچنین در مرکز اقدام به ایجاد ستاد پیگیری رفع موانع تولید کرده ایم تا مشکلات تشکل ها در فرآیند تولید به حداقل برسد.

نظر شما