شناسهٔ خبر: 65200295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت بیش از ٣١ هزار راننده در ناوگان باری آذربایجان غربی

در سال جاری با ورودیک هزار و ٣٠٣ به چرخه حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ، مجموع رانندگان فعال در بخش ناوگان باری به ٣١ هزار و ٣٩١ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این رابطه گفت: تعداد رانندگان فعال باری جدید که در ١٠ ماه گذشته از سالجاری وارد چرخه حمل و نقل جاده ای استان شده‌اند یک هزار و ٣٠٣ نفر است که در مجموع تعداد رانندگان فعال در این بخش به ٣١ هزار و ٣٩١ نفر رسید.

علی مدقالچی ادامه داد: در حال حاضر ٣۵ هزار و ١١٨ دستگاه در بخش حمل و نقل جاده ای کالای استان فعالیت می‌کنند که یک هزار و ٣٧۶ دستگاه در سالجاری به این تعداد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ناوگان باری فعال در آذربایجان‌غربی با متوسط عمر ١۶.۵٩ سال جوان تر از میانگین کشوری است، خاطر نشان کرد: ١۶ هزار و ٧٨٩ دستگاه وانت بار نیز در استان فعالیت می‌کنند که در سال جاری برای ٣۴۴ دستگاه وانت بار جدید کارت هوشمند صادر شده است.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرایی‌ شدن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای است، گفت: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به عنوان مدرک شناسایی و مجوز فعالیت رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود و براساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال حاضر صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان صرفا از طریق سامانه mojavez.ir و تمدید کارت هوشمند رانندگان از طریق smartcard.rmto.ir صورت می‌گیرد.

 مدقالچی گفت: از رانندگان شرکت‌های حمل و نقل و همشهریان درخواست می‌شود؛ شکایات و نارضایتی خود را از طریق سامانه ١۴١ مرکز مدیریت راه‌ها، به کارشناسان مربوطه اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به این تخلفات رسیدگی شود.

نظر شما