شناسهٔ خبر: 65196381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر کار:

نرخ بیکاری به کانال ۷ درصد رسیده است+ فیلم

وزیر کار: وزیر کار گفت: نرخ بیکاری برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر به کانال ۷ درصد رسیده است و موجب خرسندی بسیار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: ما بحث اشتغال را به چند روش داریم بررسی می‌کنیم، یکی سامانه رصد، دوم میزان بیمه‌های اجباری و اختیاری که از سوی کارفرمایان و خویش فرمایان دارد صورت می‌گیرد و سوم؛ آمار مراکز رسمی مانند مرکز آمار ایران و سایر مراجع رسمی کشور.

وی تصریح کرد: همگی این موارد موید این نکته هستند که ما تک به تک نسبت به کاهش نرخ بیکاری دغدغه داریم؛ یعنی آن ۲ درصدی که عرض کردیم محقق شده است و نرخ بیکاری برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر به کانال ۷ درصد رسیده است و موجب خرسندی بسیار است.

وزیر کار خاطرنشان کرد: البته کارشناسان اگر چنانچه نظری دارند نظر خود را بیان کنند و حتی می‌توانند بیاید با ما صحبت کنند و اگر شبهه‌ای دارند این شبهه را رفع کنند.

وی درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح ویژه کالابرگ و آمارهای این طرح، گفت: موضوع کالابرگ در دهه فجر اجرایی و عملیاتی شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم، ظرف ۷ روز گذشته بالغ بر ۶ ومیلیون و ۵۰۰ نفر از این طرح استفاده کردند.

وی ادامه داد: در این طرح اعتباری تقریبا حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان که ۳۶۰۰ میلیارد تومان آن یارانه است و مابغی را مردم خرید کردند، گردش مالی بود که هم بازار رونق گرفت و هم نیازها و مایحتاج عمومی مردم تامین شد.

مرتضوی در رابطه با اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی تصریح کرد: آنهایی که الان بالای ۲۸ سال سابقه کار دارند، حداقل باید ۳۰ سال خدمت کنند و افزایش سن بازنشستگی از سال ۱۴۰۵ عملیاتی می‌شود.

وی افزود: قانون مشمول کسانی می‌شود که ۲۸ سال سابقه خدمت دارند و مشمول افرادی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه دارند

انتهای پیام/

نظر شما