شناسهٔ خبر: 65180572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع مشکل پسماند مازندران تا دو سال آینده

استاندار مازندران از رفع مشکل پسماند استان تا دو سال آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سید محمودحسینی پور در جریان افتتاح طرح بزرگ خط پردازش ۵۰۰ تنی زباله قائم شهر گفت حل مشکل پسماند در مازندران، استانی که زیست بوم و اکوسیستم طبیعی ایران است از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار است.

استاندار مازندران افزود، وجود جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی در این استان، دولت مردمی سیزدهم را بر آن داشت تا با هدف گذاری برای ساماندهی پسماند مازندران که روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود را برای ۹ پهنه از رامسر تا گلوگاه مدیریت کند.

حسینی پور گفت خوشبختانه تا الان مرکز پسماند نوشهر، تنکابن نور، بهشهر، بابل و چند مرکز دیگر بعد از سال‌ها توقف و معطلی با کمک دولت سیزدهم به بهره برداری رسیدند.

وی در مراسم افتتاح پروژه بزرگ خط پردازش زباله ۵۰۰ تنی قائم شهر که توسط شهرداری این شهر و حمایت دولت اجرا شد اظهار داشت با بهره برداری آن مشکل دفع بهداشتی زباله قائم شهر و شهرستان‌های همجوار تا حد قابل قبولی برطرف شده است.

استاندار مازندران همچنین با بیان این مطلب که زباله سوز ۵۰۰ تنی ساری در سفر ریاست جمهوری آماده بهره برداری می‌شود به پهنه پسماند آمل اشاره کرد و گفت این طرح نیز با حمایت‌های دولت اقدامات آن آغاز شده و با مکان یابی جدید انتقال زباله، مرکز زباله سوز آمل نیز اجرایی خواهد شد.

استاندار مازندران، ساماندهی زباله‌ها در روستا‌ها را دیگر طرح‌های مدیریت پسماند استان نام برد که تا دو سال آینده به یک نقطه قابل اعتماد در مدیریت پسماند در استان خواهیم رسید.

حسینی پور، همچنین چشم انداز ۲۵ ساله آینده برای مدیریت پسماند مازندران را طرح نهایی سازمان پسماند استان اعلام کرد که از همین الان پیش بینی‌های لازم برای اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری آن فراهم شده است.

نظر شما