شناسهٔ خبر: 65178333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سیگار الکترونیک تهدیدی جدی برای سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سیگار الکترونیک تهدیدی جدی برای سلامت که با ظاهری گمراه کننده و نامی فریبنده، دیگران به استفاده آن جذب می‌کند.

صاحب‌خبر -

سیگار الکترونیک تهدیدی جدی برای سلامت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر عصار گفت: به دنبال افزایش نسبی آگاهی جامعه از مضرات دخانیات، مدتی است شاهد تبلیغات گسترده و سرمایه گذاری تجاری سودجویان روی ترویج سیگار الکترونیکی میان زنان و مردان، خصوصا گروه سنی جوان هستیم.

وی افزود: سیگار برقی (الکترونیکی) یا ویپ، ابزاری است که توسط آن یک الکترود حرارتی ماده نیکوتین را بخار و فرد احساس می‌کند سیگار مصرف می‌کند.

دکتر عصار ادامه داد: استفاده از این سیگار باوجود شایعه‌های تبلیغاتی گمراه کننده، نه تنها باعث ترک دخانیات در مصرف کنندگان نمی‌شود، بلکه عاملی برای ترویج مصرف سیگار‌های سنتی و حتی قلیان میان نوجوانان و جوانان خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: دود مواد معطر موجود در سیگار‌های الکترونیکی سرطانزا بوده و برای سلامت افراد مصرف کننده و اطرافیان مضر است.

وی با اشاره به عوارض ناشی از مصرف سیگار الکترونیک می‌گوید: در این افراد علایمی نظیر سرفه، تنگی نفس، خستگی و برخی موارد استفراغ و اسهال مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات، تولید و توزیع این سیگارها، گفت: عرضه سیگار الکترونیکی به عنوان یک کالای آسیب‌رسان، یک نوع قاچاق محسوب می‌شود و توزیع و فروش آن ممنوع است، بنابراین از همه شهروندان انتظار می‌رود درصورت مشاهده برای پیگیری فوری خلاف، می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

نظر شما