شناسهٔ خبر: 65177055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار نمایش بخش مهمان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در یزد معرفی شد

یزد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: چهار نمایش منتخب بخش مهمان در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که هفته اول اسفندماه به میزبانی اردکان برگزار می‌شود، معرفی شد.

صاحب‌خبر -

"احسان عابدی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نمایش "آسمان غزه" به کارگردانی علی زمانیان از اردکان (بخش ویژه غزه) و "موزه سیار عروسک‌های سیمرغ" به سرپرستی محمد برومند و همچنین "نارنجی رنگ عشقه" به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی از مریوان. معرفی شده از دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان انتخاب شدند .

وی ادامه داد: همچنین نمایش "روزی روزگاری در سرزمین زباله‌ها" به نویسندگی و کارگردانی محسن پورنظری از رودسر چهارمین اثری است که در بخش نمایش خیابانی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوان اجرا می‌شود.

چهار نمایش بخش مهمان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در یزد معرفی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار "تئاتر، تمرین ناب زندگی" و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر اردکان یزد برگزار می شود.

عابدی افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، جزو بیست جشنواره اثر گذار جهان در این حوزه است و شامل پنج بخش داوری کودک،نوجوان،خیابانی،معلولین و نمایشنامه نویسی و با حضور ۵۰ گروه نمایشی منتخب با هزار و ۲۱۷ اثر از کشورهای مختلف جهان است.

وی ادامه داد: کشورهای استرالیا،ایتالیا،یونان،ترکیه،آفریقا و روسیه به همراه چهره های شاخص هنری کشور در این رویداد حضور خواهند داشت و افتتاحیه مراسم نیز همراه با شادپیمایی با حضور کودکان و نوجوانان ،خانواده ها به صورت مردمی در هفته اول اسفند ماه با میزبانی اردکان یزد برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت:چهره های مطرح حوزه کودک و نوجوان نیز در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند و هر اجرا نیز موظف است سه اجرا در شهرستان اردکان داشته باشد و گروه های خیابانی در مدارس و بخش ها و مناطق محروم شهرستان نیز اجرا خواهند داشت.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

نظر شما