شناسهٔ خبر: 65172393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشن گل و نور همزمان با میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی

همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی بن الحسین(ع) مشهدالرضا و بویژه حرم مطهر رضوی غرق نور و سرور است.

صاحب‌خبر -

جشن گل و نور همزمان با میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، همزمان با ماه شعبان و فرارسیدن اعیاد سوم تا پنجم این ماه پربرکت، حرم مطهر رضوی مملو از گل و نور شده است و آماده میزبانی از خیل پرشور ارادتمندان حضرت رضا(ع) در این حریم ملکوتی است. 

در سالروز میلاد فرخنده سردار کربلا؛ امام حسین(ع)، صحن ها و رواقهای حرم مطهر رضوی با گلهای معطر و چراغ های رنگارنگ آذین بندی شده است.

زائران و مجاوران رضوی شادمان از این عید خجسته برای عرض تبریک به محضر امام مهربانیها مشرف می شوند و استجابت دعاهایشان را طلب می کنند.

کتیبه‌آرایی عیدانه حرم مطهر رضوی که از اعیاد ماه رجب آغاز شده بود با نصب کتیبه‌های مناسبتی اعیاد شعبانیه افزوده شده است. 

به همین مناسبت چهار کتیبه بزرگ در بلندای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد نصب شده است که به عبارت‌های مرتبط با اعیاد مذهبی ابتدای ماه شعبان مزین است. 

همچنین علاوه‌ بر پذیرایی از جمعی از زائران و مجاوران در مهمانسراهای حضرت رضا(ع)، موقوفه معروف سوم شعبان؛ به مناسبت میلاد باسعادت امام حسین(ع) نیز طبق نیت واقف مرحوم فتحعلی خان صاحب دیوان با پذیرایی از ۶۵۰ مهمان با غذای متبرک در محل مهمانسرای غدیر حرم مطهر رضوی اجرا می شود. 

به همین مناسبت مراسم صبح میلاد امام حسین علیه السلام از ساعت ۹:۲۵ در رواق امام خمینی آغاز شده است و تا ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه ادامه خواهد داشت.

قرائت قرآن، بیان احکام، اجرای سرود، شعرخوانی آیینی، مدیحه سرایی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی غفوری منش از برنامه‌های این مراسم است.

مراسم شام میلاد حضرت اباعبدالله الحسین و یار وفادار ایشان حضرت ابوالفضل العباس (ع) امروز سه‌شنبه از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه با قرائت زیارت امین الله توسط ابراهیم قانع در رواق امام خمینی آغاز خواهد شد و با شعرخوانی آیینی، سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی، قرائت دعای توسل توسط مصطفی قاآنی و علیرضا نژاد حسن، مدیحه سرایی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن اسلامی ادامه خواهد یافت.

نظر شما