شناسهٔ خبر: 65166765 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همنشینی با موسیقی فجر ۳۹؛

طنین «آوای هور» در تالار سوره / من اهل سکوتم تو اهل هیاهو + فیلم

تهران- ایرنا- صدای ساز و نوای گروه «آوای هور» به سرپرستی و خوانندگی سیدمحسن حسینی در تالار سوره حوزه هنری طنین‌انداز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، کنسرت گروه آوای هور هر چند با ۱۵ دقیقه تاخیر، اما از همان شروع با طنین گرم سازهای سنتی و صدای خواننده گروه (سیدمحسن حسینی) انتظارها را به شور و ذوق و آرامش تبدیل کرد.

آوای هور در قالب گروهی هشت نفره به این دوره از جشنواره آمده و در نخستین گام‌ شروع در جشنواره سی و نهم، شور و هیجانی به جشنواره فجر داد، وقتی قطعاتی را در مایه شور دشتی و نوا نواختند؛ آنجا که خواند: «من اهل سکوتم تو اهل هیاهو / تو فریبنده‌ای مثل اعجاز جادو»

سیدمحسن حسینی خواننده آواز ایرانی است که علاوه بر انتشار آلبوم‌هایی همچون دقیقه، در دور دست، شهر مناجات، نواحی اشک اجراهای صحنه‌ای بسیاری در داخل و خارج از کشور داشته است و اکنون مدیریت گروه موسیقی «هور» را به عنوان بهترین گروه موسیقی از نگاه داوران در جشنواره سی و هشتم فجر (سال ۱۴۰۱)برعهده دارد.

دبیری نخستین جشنواره مناجات‌خوانی و سحری خوانی (ماهور) و دبیری بخش موسیقی نخستین جشنواره (روایت جهاد) در حوزه هنری، نامزدی جایزه باربَد سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، بهترین خوانندگی موسیقی دستگاهی برای آلبوم موسیقی «در دور دست»، دیپلم افتخار بهترین خواننده موسیقی دستگاهی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر برای آلبوم موسیقی «جز عشق ندارم هنری»، اجرای آواز در آلبوم «از سراسر بگذشته» به عنوان بهترین آلبوم موسیقی جشنواره بسطامی و آلبوم برگزیده سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از سوابق و افتخارات حسینی است.

چهار تصنیف از حسین روزبهانی آهنگساز جوان از بخش های اجرای هنرمندان آوای هور بود و پس از آن اجرای قطعه مقدمه شامل چهار مضراب و رنگ، به اجرای تصنیف‌ها پرداخت و تصنیف مطرب جان در نوا آخرین قطعه‌ای بود که توسط این گروه اجرا شد. تک نوازی دف، تار، عود و کمانچه از دیگر اجراهای این گروه هشت نفره بود.

طنین «آوای هور» در تالار رودکی/ من اهل سکوتم تو اهل هیاهو 

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان و با حضور ۲۱۰۹ هنرمند برگزار می شود. جایزه‌های ترانه،‌ موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

نظر شما