شناسهٔ خبر: 65165741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشویق رانندگان تاکسی در پایتخت

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت:رانندگان تاکسی که کرایه‌ها را هوشمند دریافت کنند، تشویق می‌شوند.

صاحب‌خبر -

تشویق رانندگان تاکسی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در موضوع دریافت کرایه به صورت الکترونیکی، به ۴۰۰ راننده‌ای که بیشترین تراکنش و دریافت مبلغ کرایه از مسافران را در نرم افزار شهرزاد داشته باشند، لاستیک رایگان در نیمه شعبان اهدا خواهد شد. ­

شادی مالکی افزود:با توجه اینکه بیشتر تراکنش‌ها از طریق عابر بانک‌ها انجام می‌شود و مردم دیگر کمتر پول نقد همراه دارند یکی از مشکلات عمده‌ای که رانندگان تاکسی و مسافران با آن مواجه هستند، پرداخت کرایه نقدی در تاکسی‌ها است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: براین اساس با تدبیری که شهرداری تهران اندیشید از طریق نرم افزار کاربردی شهرزاد پرداخت الکترونیکی امانپذیر شده است.

شادی مالکی افزود: مسافران بعد از اینکه نرم افزار کاربردی شهرزاد را بر روی تلفن همراه خود نصب کردند می‌توانند با اسکن رمزینه‌ای (کیو آر کد) که بر روی شیشه تاکسی‌ها نصب شده است، کرایه خود را پرداخت کنند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت:بلافاصله بعد از واریز کرایه، پیامک پرداخت کرایه مانند تراکنش‌های بانکی برای رانندگان ارسال می‌شود.

اطمینان خاطر سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران به رانندگان تاکسی  

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران به رانندگان تاکسی درباره بازگشت کرایه مسافران در قالب پرداخت الکترونیکی به حساب آنها اطمینان خاطر داد.

شادی مالکی گفت: در موضوع پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها در نرم افزار کاربردی شهرزاد، دغدغه بیشتر رانندگان این است که وقتی کرایه الکترونیکی پرداخت می‌شود به کیف پول مجازی رانندگان واریز می‌شود و برگشت پول به حساب خودشان حتما انجام شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: با مسئولان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) نشستی داشتیم و مقرر شد در ۲۴ ساعت دو مرتبه واریز کرایه به حساب راننده اتفاق بیفتد و نگرانی رانندگان درباره دریافت نکردن به موقع کرایه برطرف شود.

شادی مالکی افزود: عین مبلغی که به کیف پول مجازی رانندگان واریز می‌شود در هر ۲۴ ساعت دو مرتبه به حساب شخصی خود رانندگان مجدد بازگشت داده می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در نرم افزار کاربردی شهرزاد در قسمت پرداخت کرایه بخش تراکنش‌ها وجود دارد و مسافران هم با مراجعه به آن می‌توانند واریزی را که انجام دادند، مشاهده کنند و این اطمینان را داشته باشند که کار به درستی انجام شده است.

درخواست سرپرست سازمان تاکسیرانی برای پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شهروندان خواست برای پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها از نرم افزار کاربردی شهرزاد متعلق به شهرداری تهران­­استفاده کنند.

شادی مالکی گفت: با فعال شدن نرم افزارشهرزاد تمام تاکید این است که از طریق این نرم افزار کاربردی و درگاه‌های تعریف شده پرداخت‌های الکترونیکی در تاکسی‌ها انجام شود. سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: طبق قانون برنامه چهارم در ۶ ماه اول امسال باید ۲۰ درصد پرداخت‌ها در تاکسی‌های تهران هوشمند انجام می‌شد، اما به علت آشنا نبودن شهروندان با نرم افزار شهرزاد این اتفاق نیفتاده است.

شادی مالکی افزود: با توجه به اطلاع رسانی وسیعی که می‌شود و اینکه مسافران و رانندگان تاکسی هم پیگیر موضوع پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌ها هستند امیدواریم ظرف چند ماه آینده این موضوع را در شهر تهران پیاده سازی کنیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برای افرادی هم که گوشی‌های اندروید ندارند، غیر از پرداخت از طریق رمزینه شیوه‌های دیگر پرداخت را بررسی کردیم و در حال برنامه ریزی هستیم، اما در حال حاضر با توجه به اینکه بیشتر گوشی‌ها اندروید هستند برای نصب نرم افزار شهرزاد بر روی گوشی‌ها مشکلی وجود ندارد.

نظر شما