شناسهٔ خبر: 65158469 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایش‌دوستان چه ببینند؟/ کام ماهی در تئاتر شهر شکافته می‌شود

تهران- ایرنا- نمایش «ستوان آینیشمور» با طراحی و کارگردانی شکوفه چرخی هر شب ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود، آرش دادگر نیز نمایش «الف مثله عبد» را اسفندماه سال جاری اجرا می‌کند، «شکافتن کام ماهی» هم در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نمایش ستوان آینیشمور به نویسندگی مارتین ‌مک ‌دونا، ترجمه زهرا جواهری، تهیه‌کنندگی فاطمه بامستی و با طراحی و کارگردانی شکوفه چرخی از ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رفته است.

در خلاصه داستان اثر چنین آمده است: بیایین تو. بیایین تو. دارم بابام رو می کُشم!

نمایش‌دوستان چه ببینند؟/ کام ماهی در تئاتر شهر شکافته می‌شود

در این نمایش امیر عبادی، علی پیله‌ور، امیر زمانی فرد، محمد رضایی، نرگس موسوی، افق ایرجی، امیرحسین فهادان، میلاد صفوی و مهدی شاهی به ایفای نقش می‌پردازند.

شکوفه چرخی کارگردان اثر، پیش از این، نمایش‌های پشت کلانتری، کوچه اول، تیر چراغ برق و خنده در طبقه بیست و سوم را در مقام کارگردان روی صحنه برده است و ستوان آینیشمور سومین تجربه کارگردانی او به شمار می‌رود.

چرخی در یادداشتی کوتاه درباره اجرای اثر جدیدش نوشته است: گاهی به اندکی جرأت نیاز داریم تا ما را از رضایت شوکه کند و به مقداری پوچی شرورانه که ما را بیدار و شاید...

نمایشنامه «ستوان آینیشمور» مارتین مک دونا اثری سرشار از طنز تلخ و سرگرم کننده است که تحت تأثیر سبک گروه طنز مونتی پایتون ها قرار گرفته است.

دیگر عوامل نمایش ستوان آینیشمور عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: فهیمه حیدری، منشی صحنه: سعیده کامرانی، طراح صحنه: شکوفه چرخی، مدیر صحنه: سینا کثیر و علی بیات، نور و صدا: امیر خسروجردی، طراح گریم: زهرا عادلخانی، مجری گریم: محدثه رازگردانی، طراح لباس: لیلا قزلباش و شکوفه چرخی، دستیار لباس: پیمان عبادی و مهتاب نیکبخت، طراح پوستر و بروشور: مانی محمدیان، تبلیغات فضای مجازی و امور رسانه‌ای: حسن لشنی، رایکا رمضانی و فرزاد ‌جمشیددانایی، عکاسان: آیدا عظیمی و مینا محمدی قاهان، فیلمبردار: مجید افشارپور، مشاور حقوقی: راحله قلی‌زاده.

نمایش ستوان آینیشمور از ۲۲ بهمن ماه تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری در ساعت ۱۸ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

آرش دادگر «الف مثله عبد» را به شهرزاد می‌آورد

همچنین به گزارش روابط عمومی الف مثله عبد، آرش دادگر کارگردان این نمایش نوشته مهدی تاج الدین را اسفندماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد کرد.

نمایش‌دوستان چه ببینند؟/ کام ماهی در تئاتر شهر شکافته می‌شود

احسان حاجی‌پور مجری طرح این نمایش است که با همکاری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده ی قوه قضایه تولید شده است بر اساس یک داستان واقعی و پرونده ای جنایی توسط مهدی تاج الدین نوشته شده و بازیگرانی مانند بهرام ابراهیمی، فرید قبادی، صدف اسپهبدی، حسین پورکریمی و الیکا ناصری و ندا حبیبی در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

این نمایش قرار است اسفندماه و پس از دریافت مجوزهای لازم در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رود.

به زودی اطلاعات تکمیلی و اسامی دیگر بازیگران این نمایش اعلام خواهد شد.

«شکافتن کام ماهی» در تئاتر شهر

نمایش شکافتن کام ماهی به نویسندگی بابک پرهام و کارگردانی سمن قناد از ۱۸ بهمن در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته و اجرای آن تا ۴ اسفند ادامه دارد.

سمن قناد در سومین تجربه کارگردانی، نمایشی رئالیستی را روی صحنه برده است، در این نمایش روایتی از چالش های یک زوج که زندگی مشترکشان را در حال فروپاشی می بینند و تلاش می‌کنند تا از بحران عبور کنند.

شکافتن کام ماهی با بازی سمن قناد و حسین جاهد و تهیه کنندگی مجید قناد ۴ تا اسفند ، هر شب ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش‌دوستان چه ببینند؟/ کام ماهی در تئاتر شهر شکافته می‌شود

از دیگر عوامل این نمایش می توان به مجری طرح: آیدین کشاورز، مدیر هنری: حسام الدینی فروتن، دستیار کارگردان و برنامه ریز: ستیا دلشاد، دستیار مدیر هنری: مهزاد بهرامی، آهنگساز: دانیال نوری مقدم، طراح نور: رضا خضرایی، طراح گریم: وحید شیرزاد، طراح ساخت جلوه های ویژه: مجید حیدری، دستیار: امیر محمد زارعی، اپراتور نور: نریمان ماهد، مدیر صحنه: علی فراهانی، دستیار صحنه: آرش مرادفر و نگین صالح ریاحی، عکاس: حسام الدین فروتن، ساخت تیزر: علی ذوالفقاری و مهزاد بهرامی، تولید محتوا: مهدی تمهیدی، روابط عمومی: گروه رعنا (روابط عمومی نمایش ایران) و مشاور رسانه: مطهره کشاورز محمدیان اشاره کرد.

«توقف اتانازی» به صحنه می‌آید

محمدرضا عطایی‌فر نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درحال آماده‌سازی و تمرین جدیدترین اجرای خود با عنوان توقف اتانازی است.

این اثر نمایشی قرار است بهار ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه برود.

نمایش‌دوستان چه ببینند؟/ کام ماهی در تئاتر شهر شکافته می‌شود

توقف اتانازی یک کمدی سیاه است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

از آخرین فعالیت‌های عطایی‌فر در تئاتر می‌توان به کنسرت تئاتر مرگ گرم و هل پوک در مقام نویسنده و کارگردان و نمایش سوسمار به‌عنوان مجری طرح اشاره کرد.

اسامی بازیگران، سالن و اطلاعات این نمایش به‌زودی اعلام می‌شود.

پوستر نمایش «مافیای روباه‌ها» رونمایی شد

همزمان با معرفی بازیگران نمایش مافیای روباه‌ها، از پوستر این اثر به کارگردانی امید بنکدار رونمایی شد.

نمایش مافیای روباه‌ها براساس داستان «عامه‌پسند» از راجر آوری و کوئنتین تارانتینو توسط امید بنکدار نوشته و کارگردانی شده است. این اثر تجربه‌ای در مرز میان سینما و تئاتر است که از چهارشنبه (۲۵ بهمن ۱۴۰۲) ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت‌ نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود)، سهیل تقوی، وحید خاکساری، امیرحسین آسایی، امیر طالقانی، امیر شعبان‌پور، سیاوش سهامی، سبحان قادری، حمیدرضا عباسی، پوریا شیخ‌الاسلامی و محمدرضا احمدی هستند.

همچنین مهتاب ‌کرامتی، محمدرضا ‌غفاری، کمند ‌امیرسلیمانی، حمیدرضا پگاه، فرید ‌قبادی، احمد ‌ساعتچیان، کاظم ‌سیاحی، محمدجواد جعفرپور و نازنین ‌فراهانی نقش خوانان روی پرده این اثر نمایشی هستند.

نمایش‌دوستان چه ببینند؟/ کام ماهی در تئاتر شهر شکافته می‌شود پوستر نمایش «مافیای روباه‌ها» رونمایی شد

در خلاصه این نمایش آمده است: وینسنت و جولز دو گانگستر آمریکایی برای پس گرفتن کیف گمشده رئیس شان، مارسلوس والاس به سراغ جوانی به نام برت می‌روند، غافل از آنکه این مأموریت مسیر زندگی‌شان را به‌کلی عوض می‌کند.

آیدین ظریف (طراح صحنه)، سارا اسکندری (طراح گریم)، مریم اسکویی (طراح لباس)، علیرضا اکبریان (طراح صدا)، هومن عین‌اللهی (طراح گرافیک)، فرشاد نصیری (طراح نور)، جلال پرویز (عکس و تصاویر بخش ویدئو)، فرید حسینی (تدوین و ساخت ویدیو)، لیلا جعفری (مجری طرح)، علی اکباتانی (جانشین تولید)، محمدرضا احمدی (دستیار کارگردان)، نفیسه دلجو (منشی صحنه)، پیمان رضوی (تیزر و تولید محتوا)، محسن بوالحسنی (مشاور فرهنگی)، پویان طایفه (ساخت تیزر پشت‌صحنه)، آرتا میرآفتابی (مدیر صحنه و طراحی سازه‌ها)، عاطفه جعفری، حامد هادیان (اجرای چهره‌پردازی)، نادر ناصرزاده (بافت پروک)، احسان علیدادی، سنا رحمانی‌راد (دستیاران صحنه و لباس)، حجت حاج‌عبداللهی (مپینگ)، معصومه پورنورام (اپراتور نور) و علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عواملی هستند که امید بنکدار را همراهی می‌کنند.

نمایش «تلنگر» در سطح مدارس اجرا می‌شود

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با هدف آموزش رفتارهای درست ترافیکی به نوجوانان و جوانان نمایش تعاملی «تلنگر» را به نویسندگی و کارگردانی سیدمرتضی هاشمی در سطح مدارس مناطق ۲۲گانه تهران برگزار می‌کند.

بی‌تردید یکی از معضلات بزرگ و مهم در کلان شهرها و حتی در سراسر کشور، رفتارهای اشتباه ترافیکی برخی از شهروندان است که هر روزه منجر به فوت و یا مصدوم شدن بسیاری از افراد بی گناه می‌شود. در این بین سهم فوتی‌ها و مصدومان سوانح موتورسواری نیز کم نیست و همین امر ضرورت برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی در این زمینه را بیشتر می‌کند.

براین اساس، نمایش تعاملی تلنگر تلاش می کند مخاطب خود به ویژه مخاطبان نوجوان و جوان پسر را با استمداد از هنر جذاب و اثرگذار نمایش، با مخاطرات موتور سواری و شیوه موتورسواری قانونمند آشنا کند.

سیدمرتضی هاشمی، کارگردان این نمایش تعاملی، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ و با کارگردانی نمایشنامه «افسانه کلاغ» به نویسندگی سیمین امیریان برای کودکان و نوجوانان آغاز کرد و تاکنون به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر در این عرصه فعالیت دارد.

نمایش‌دوستان چه ببینند؟/ کام ماهی در تئاتر شهر شکافته می‌شود

چاپ دو مجموعه کتاب با نام های «پنج نمایشنامه دانش آموزی» و «سه نمایشنامه کودک و نوجوان» نیز ازجمله فعالیت‌های این هنرمند در حوزه ادبیات نمایشی کودکان و نوجوانان است.

نمایش تلنگر از مهر تا اسفندماه سال جاری در سطح مدارس مناطق ۲۲گانه تهران در حال اجراست.

نظر شما