شناسهٔ خبر: 65158097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

ماجرای ارقام نجومی و فروش دلاری «التزام به اسلام» به کاندیداها چیست؟

سخنگوی شورای نگهبان درباره پیشنهاد دلاری دلال‌ها برای فروش «التزام به اسلام» توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی شورای نگهبان به ادعای یک نماینده سابق مجلس مبنی بر پیشنهاد دلاری دلال‌ها برای فروش «التزام به اسلام» واکنش نشان داد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درخصوص ادعای هدایت‌الله خادمی، مبنی بر اینکه دلال⁩‌ها برای فروش ⁧التزام به اسلام، رقم‌های ۱۰ میلیارد تومان، ۳۰۰ سکه و بعضی‌ها ۱۲۰ هزار ⁧دلار آمریکا را به کاندیداها پیشنهاد داده‌اند، گفت: ساحت شورای نگهبان و اعضای آن از این ادعا‌ها مبرا است، ما تا الان یک مورد نسبت به اعضا که هیچ، نسبت به کارکنان هم چینین چیزی را نداشتیم که کسی مدعی چنین موضوعاتی باشد؛ اگر موردی باشد، ما با جدیت پیگیری می‌کنیم.

 سخنگوی شورای نگهبان درباره این ادعا کاندیداتوری انتخابات مجلس مبنی بر درخواست پرداخت ارز و سکه از او جهت تاییدصلاحیت، تاکید کرد: تاکنون حتی یک مورد از چنین مواردی درباره نه تنها اعضا بلکه کارکنان شورای نگهبان وجود ندارد که ثابت شده باشد. ما با فردی که چنین ادعایی را مطرح کرده تماس گرفتیم تا اسم این دلالان را بپرسیم و پیگیری کنیم اما تا الان موفق به ارتباط نشدیم.

او تاکید کرد: کسانی که مشکلات متعددی دارند و بر اساس قانون در گفتن چنین مواردی مراعات داریم، نباید اینگونه صحبت کنند؛ خود این افراد مسائلی را دارند و خودشان نیز اطلاع دارند و در جلساتی هم که خدمتشان بودیم، موارد به آنها گفته شده است؛ بر همین اساس، به نظرم بهتر است که با مردم صادق باشند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای یکی از نمایندگان فعلی مجلس مبنی بر اینکه دلیل ردصلاحیت او اعلام نشده است، تاکید کرد: تمام نمایندگانی که در این دوره صلاحیت آنها احراز یا تایید نشد، علت ردصلاحیت آنها در جلساتی به آنها اعلام شده و جلسات نیز ضبط شده است؛ فقط یک مورد وجود داشت که در تماسی که با او گرفته شد، اعلام کرد که نیازی نیست که حضور پیدا کند.

طحان نظیف در پاسخ به پرسش دیگری درباره ادعای جلال رشیدی کوچی، نماینده فعلی مجلس مبنی بر اینکه علت ردصلاحیت او از سوی شورای نگهبان مخالفت با دولت و مبارزه با مافیای خودرو بوده است، اظهار کرد: رد صلاحیت ایشان هیچ ارتباطی به موضوع پیگیری‌های او درباره واردات خودرو و طرح صیانت نداشته است؛ واردات خودرو را که شورای نگهبان در دو مصوبه تایید کرد و طرح صیانت نیز هنوز به جایی نرسیده است؛ بنابراین رد صلاحیت او هیچ ارتباطی به این دو مورد ندارد. در جلسه‌ای که  به شورای نگهبان آمد، موارد به اطلاع او رسید و ایشان نیز کاملا پذیرفت.

سخگوی شورای نگهبان تاکید کرد:حتی دیدم که بعداً در مصاحبه‌ای که مطالبی را مطرح کرده بودند برداشتی این چنین می‌شد، در تماسی به او گفتم که دلایل ردصلاحیت در جلسه‌ی شورای نگهبان به شما گفته شد که ایشان اعلام کردند که مصاحبه را اصلاح می‌کنند. موارد به ایشان گفته شده و ایشان نیز پذیرفتند. به نظرم درست و شایسته نیست که چه خودمان و چه افرادی دیگر درباره نهادهای قانونی اینگونه صحبت کنیم؛ به ویژه در مواردی که ممکن است معذوراتی در بیان خود داشته باشد.

منبع: ایلنا

نظر شما