شناسهٔ خبر: 65155690 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

افزایش دلالی در توزیع بار؛ تیشه ای به ریشه رانندگان کامیون

در صورت افزایش دلالی در توزیع بار، حمل و نقل جاده ای در چند سال کاملا فلج خواهد شد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

به اعتقاد رانندگان کامیون، در صورت افزایش دلالی در توزیع بار، حمل و نقل جاده ای در چند سال کاملا فلج خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون با بیان این مطلب تاکید کردند: در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که بیشترین سود از حمل و نقل کالا نصیب دلالان می شود. 

به گفته آنان در کنار ضربه ای که دلالی بار به حمل و نقل جاده ای کشور وارد می کند، نباید از افزایش بی ضابطه ناوگان وارداتی که بدون اسقاط کامیون های فرسوده وارد چرخه حمل و نقل شده است نیز غافل بود که تعادل عرضه و تقاضا را در این بازار بهم زد.

رانندگان کامیون عنوان کردند: عامل دیگری که در سال های اخیر به چرخه حمل و نقل ضربه وارد کرده، قیمت  لوازم و قطعات کامیون بوده که  طی این سال ها روند افزایشی بی سابقه ای داشته است.

رانندگان و کامیونداران تاکید کردند: با وجود افزایش قیمت لوازم و قطعات ناوگان، کیفیت آنها کاهش یافته   به طوری که هر چند وقت یک بار رانندگان و کامیونداران را درگیر تعمیرگاه ها کرده و همین امر هزینه های مضاعفی به رانندگان و کامیونداران وارد می سازد.

در این بین، شرایط افرادی که به صورت لیزینگی و یا قسطی نسبت به خرید ناوگان سنگین اقدام کرده اند، بدتر است چرا که این افراد مجبورند برای تامین قسط خودرو، همه شرایط دلالان و صاحبان بار را تقبل کرده و با دریافت کرایه های کم و با تناژ زیاد بار حمل کنند که این موضوع نه تنها به خود آنان ضرر می رساند بلکه موجب عدم تعادل در بازار کار دیگر رانندگان و کامیونداران نیز می شود.

به گفته آنان، در صورتی که با مشکلات ذکر شده به خصوص افزایش میزان دلالی در حمل و نقل کالا، برخورد جدی صورت نگیرد، تا چند سال آینده چیزی از صنعت حمل و نقل جاده ای کالا به جا نخواهد ماند و این صنعت کاملا فلج خواهد شد.

نظر شما