شناسهٔ خبر: 65134534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلند: شرایط رفح در نوار غزه نگران کننده و حمله به آن فاجعه بار است

تهران- ایرنا- «هانکه بروینس اسلوت» وزیر خارجه هلند اوضاع رفح در نوار غزه را «بسیار نگران‌کننده» خواند و هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی حمله به رفح، غیرقابل توجیه بوده و به یک فاجعه انسانی بزرگتر تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسلوت بامداد یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اوضاع در رفح بسیار نگران‌کننده است. بسیاری از غیرنظامیان غزه به جنوب گریخته‌اند. عملیات نظامی در مقیاس بزرگ در چنین منطقه پرجمعیتی منجر به تلفات غیرنظامی زیاد و یک فاجعه انسانی بزرگتر می شود. این غیرقابل توجیه است.

وزیر خارجه هلند در پیام دیگری نوشت: بسیار مهم است که مذاکرات به سرعت به یک آتش‌بس موقت بشردوستانه و در نهایت به توقف پایدار خصومت‌ها منجر شود. این امر همچنین برای همه گروگان‌هایی (اسرا) که باید بدون قید و شرط در اسرع وقت آزاد شوند، ضروری است.

پیشتر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هشدار برخی اعضای اتحادیه اروپا را اعلام می‌کنم که حمله اسرائیل در رفح به یک فاجعه انسانی غیرقابل بیان و تنش شدید با مصر منجر خواهد شد.

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس نیز شنبه شب گفت: عمیقا نگران احتمال حمله نظامی در رفح هستم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

رسانه صهیونیستی «کان» شنبه شب گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواست که از عملیات نظامی و حمله به رفح بویژه در ماه (مبارک ) رمضان خودداری کند.

نظر شما