شناسهٔ خبر: 65134438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمدین صباحی:

با ورود ارتش اشغالگر به رفح توافقنامه کمپ دیوید پاره خواهد شد

دبیرکل کنفرانس ملی - عربی گفت: ورود ارتش اشغالگر به رفح، نقض توافقنامه کمپ دیوید است و اگر عملیات نظامی به سمت رفح گسترش یابد، توافقنامه کمپ دیوید پاره خواهد شد. 

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین حمدین صباحی، دبیرکل کنفرانس ملی - عربی گفت: مصر تجاوز به رفح را که تجاوز به مصر تلقی می‌شود، نمی‌پذیرد.

<div id="video-display-embed-code_10782848"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4150620/10782848?width=600&height=350"></script></div>

وی با اشاره به این که ورود ارتش اشغالگر به رفح، نقض توافقنامه کمپ دیوید است گفت: اگر عملیات نظامی به سمت رفح گسترش یابد، توافقنامه کمپ دیوید پاره خواهد شد. صحبت در مورد هشدار‌های مصر به اسرائیل برای توقف توافق کمپ دیوید در صورت وقوع تجاوز به رفح درست است. مصر دیگر تجاوز و خونریزی در رفح را نخواهد پذیرفت. مهمترین فصل مناقشه عربی و صهیونیستی ۷ اکتبر است که روز زلزله برای موجودیت صهیونیستی است.

به دلیل شدت حملات حزب الله، تمامی شهرک‌ها در شمال فلسطین متروکه شد.

صباحی تاکید کرد میراث مقاومت، حزب الله را قادر ساخت تا جایگاهی در وجدان عرب به دست آورد. طوفان الاقصی از جنوب لبنان با حضور حزب الله به باب المندب و حضور یمنی‌ها کشیده شد‎؛ آنچه مقاومت در عراق انجام می‌دهد و واکنش آمریکا به آن، توانایی ما برای خنثی کردن قدرت‌های بزرگ را تایید می‌کند.

 

هشدار آنروا درباره انتقال درگیری‌ها به رفح و کشتار بیشتر مردم
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: سخنگوی آنروا گفت جای دیگری در جنوبی‌ترین نقاط نوار غزه وجود ندارد که مردم به آنجا کوچ کنند و انجام عملیات (در این منطقه) به معنای کشتار بیشتر است.

وی همچنین گفت تاکنون هیچ ادله‌ای درباره دست داشتن کارمندانمان در اتهام‌های مطرح شده علیه آنها دریافت نکرده ایم.

سخنگوی آنروا تاکید کرد با انتقال درگیری‌های شدید به رفح، خطر در افق دیده می‌شود، زیرا آنجا مملو از مردم شده است.

 

وزیر صهیونیست: می‌توانیم درباره عملیات نظامی در رفح با مصر به تفاهم برسیم
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: رادیو ارتش اسرائیل به نقل از وزیر حمل و نقل اعلام کرد حساسیت مصر در زمینه عملیات نظامی در رفح را جدی می‌گیریم. وی افزود خواهیم توانست در زمینه عملیات نظامی در رفح، با مصر به تفاهم برسیم.

 

وزیر خارجه هلند: حمله اسرائیل به رفح توجیه ندارد
به گزارش تایم آو اسرائیل، هانکه بروینز اسلات، وزیر امور خارجه هلند در توییتی نوشت: وضعیت در شهر غزه، شهری که نیمی از جمعیت آن گریخته اند، "بسیار نگران کننده" است.

سخت است ببینیم چگونه عملیات نظامی در مقیاس وسیع در چنین منطقه پرجمعیتی منجر به تلفات غیرنظامی زیاد و فاجعه انسانی بزرگتر می‌شود "و این غیر قابل توجیه است. "

 

امارات کوچاندن ظالمانه فلسطین‌ها را به شدت محکوم کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، امارات درباره طرح‌های اسرائیل برای اجرای عملیات نظامی در رفح ابراز نگرانی کرد و درباره بازتاب‌های خطرناک انسانی احتمالی ناشی از چنین عملیاتی هشدار داد.

<div id="video-display-embed-code_10783363"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4150620/10783363?width=600&height=350"></script></div>

وزارت خارجه امارات با انتشار بیانیه ای، از جامعه بین المللی خواست همه تلاش خود را برای برقراری آتش بس فوری به کار گیرد. امارات هر نوع کوچاندن ظالمانه ملت فلسطین را به شدت محکوم کرد.

 

بورل: بار دیگر هشدار می‌دهم حمله به رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود
به گزارش کانال تلگرامی شبکه خبری قدس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد من بار دیگر هشدار تعدادی از کشور‌های اروپایی را تکرار می‌کنم که حمله اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه می‌تواند به فاجعه‌ای بشری و تنش با مصر منجر شود.

 

ابراز نگرانی وزارت خارجه عراق از برنامه ریزی رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت بشری جدید در رفح
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه عراق در شبکه اجتماعی ایکس، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه، اخبار منتشر شده مبنی بر برنامه ریزی رژیم صهیونیستی برای ارتکاب فاجعه و جنایت بشری جدید از طریق عملیات نظامی نیرو‌های خود در رفح در جنوب غزه را با نگرانی شدید دنبال می‌کند.

وزارت خارجه عراق بر ضرورت دخالت مجامع بین المللی برای جلوگیری از طرح‌های کوچاندن اجباری جمعی که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است، تاکید دارد.

عراق بار دیگر بر ضرورت عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها و لزوم رسادن کمک‌های بشردوستانه به ملت فلسطین تاکید می‌کند.

 

دعای نتانیاهو: پیروزی در دسترس است
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: خبرگزاری فرانسه به نقل از بنیامین نتانیاهو نوشت پیروزی در دسترس است و بر گردان‌های وابسته به حماس که در رفح آخرین مرکز استقرارشان هستند، تسلط خواهیم یافت.

 

نتانیاهو: وارد نشدن ما به رفح به معنای شکست در جنگ است
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر "اسرائیل" به شبکه‌ای بی سی گفت به نیروهایمان دستور دادم برای خارج کردن صد‌ها هزار نفر از ساکنان رفح، پیش از حمله زمینی برنامه ریزی کنند.

وی مدعی شد گذرگاه امنی برای غیرنظامیان فراهم خواهیم کرد تا آنها بتوانند این منطقه را ترک کنند و در این باره با آمریکایی‌ها اتفاق نظر دارم.

نتانیاهو همچنین گفت وارد نشدن ما به رفح به معنای شکست در جنگ و باقی نگه داشتن حماس در این منطقه است.

 

درخواست ایدی کوهن از گروه های فلسطینی رفح
ایدی کوهن روزنامه نگار و تحلیلگر رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت به گروه های فلسطینی رفح نصیحت می کنیم اگر قصد ندارید رفح نیز همچون خان یونس به طور کامل تخریب شود، تسلیم شوید و پرچم سفید را بالا ببرید و با سلاح هایتان تسلیم ارتش اسرائیل شود. رفح را نجات دهید و تسلیم شوید.

 

سامح شکری: گسترش حملات رژیم صهیونیستی در غزه نتایج وخیمی به همراه خواهد داشت
به گزارش کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد گسترش دامنه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه نتایج وخیمی به همراه خواهد داشت.

 

درگیری لفظی نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش درباره عملیات نظامی علیه رفح
به گزارش خبرگزاری سما، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی از درگیری لفظی بین نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش در مورد عملیات رفح خبر داد.

به گفته منابع عبری نتانیاهو قصد دارد سیستم امنیتی را مسئول به تعویق انداختن عملیات نظامی در رفح بداند.

در همین ارتباط نتانیاهو به بلینکن گفت که عملیات رفح ظرف دو هفته انجام خواهد شد و این آخرین فراخوان فلسطینی‌ها برای فرار به سینا و منتظر ماندن تا پایان عملیات خواهد بود و آنها می‌توانند پس از شکست حماس برگردند!

با ورود ارتش اشغالگر به رفح توافقنامه کمپ دیوید پاره خواهد شد

 

منابع عبری: هنوز زمانی برای آغاز عملبیات نظامی در رفح اعلام نشده است
خبرگزاری سما به نقل از هاآرتص نوشت: زمان مشخصی برای عملیات نظامی در رفح تعیین نشده است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از منابع اسرائیلی تاکید کرد که هنوز زمان مشخصی برای آغاز عملیات نظامی در رفح تعیین نشده و هدف از اخبار منتشر شده در این زمینه، اعمال فشار بر طرف مقابل در مذاکرات برای مبادله اسرا است.

 

مقام آمریکایی: تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح برای آمریکا چالش ایجاد خواهد کرد
کانال تلگرامی خبرگزاری سما­ به نقل از یک نماینده کنگره آمریکا نوشت: تصمیم نتانیاهو برای حمله به شهر رفح در غزه چالشی آشکار برای آمریکا است.

نظر شما