شناسهٔ خبر: 65126887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کتابداری، سیار با پوشش ۷ روستا:

یاری مهربان برای یار مهربان

خبرگزاری صدا و سیما

جوان است؛ اما رفاقت با کتاب، او را به پختگی رسانده و عشقی که پای دلش را به روستا‌ها می‌کشاند تا علاقه‌مندان به یار مهربان را پیدا کند و جمعشان، جمع شود.

صاحب‌خبر -

یاری مهربان برای یار مهربان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ «مسئول کتابخانه سیار قاصدک مهربانی» گفت: فعالیت این کتابخانه سیار از ۲۶ فروردین امسال (۱۴۰۲) شروع شده و در حال حاضر ۷ روستا را پوشش می‌دهد.
قاسم ساجدی اظهار کرد: این روستا‌ها شامل: «بانقلان»، «فاطمیه»، «هفت چشمه»، «شهید کشوری»، «هجرت»، «چشمه کبود» و «پاکل گراب» است.
وی تشریح کرد: این کتابخانه در حال حاضر با (۱۴۰۰) عنوان کتاب و نشریه و در قالب‌هایی مانند: ادبیات، سینما، فلسفه، دفاع مقدس، تاریخ، کودک و نوجوان، تاریخ استان ایلام، دین و مذهب و ... مشغول فعالیت است.
ساجدی با بیان این که جامعه هدف این کتابخانه سیار بیشتر قشر کودک و نوجوان است، ادامه داد: در طول روز حدود (۵ ساعت) در مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات، نشست‌های کتابخوانی برگزار می‌شود و علاوه بر امانت کتاب و عضوگیری افراد به عنوان کتابخوان، برنامه‌های متنوعی هم اجرا می‌شود.
این فعال حوزه کتاب و کتابخوانی با اشاره به برنامه‌های جانبی «کتابخانه سیار قاصدک مهربانی»، اضافه کرد: اهداء کتاب در اماکن عمومی، اجرای نمایش عروسکی و قصه گویی در مدارس، برگزاری ایستگاه نقاشی و رنگ آمیزی، نشست‌های مطالعاتی و معرفی بهترین کتابی که مطالعه شده از سوی کتابخوانان عضو کتابخانه از جمله برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه سیار است.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۳ هزار جلد کتاب از سوی اعضای کتابخانه به امانت گرفته شده است.
ساجدی هدف از پرداختن به فعالیت در حوزه کتاب و دغدغه مندی در این زمینه را بالا بردن سرانه کتابخوانی در استان و کشور عنوان کرد و افزود: کتاب و فرهنگ، دو بال توسعه هر کشوری است که بی توجهی به آن آثار و پیامد‌های نامطلوبی را در زمینه‌های مختلف برای جوامع در پی دارد.

قاسم ساجدی، شاعر و نویسنده، ۳۱ سال سن دارد و با صفحه ادبی روزنامه همشهری همکاری می‌کند.
مجموعه شعر او با عنوان اول فروردین، در قالب غزل به چاپ رسیده و ۴ مجموعه شعر نیز با عناوین: (به بیروت با عشق، چشم‌های ذاتاً مشکی، مراقب آزادی باشید و عاشقانه‌های عربی) به زبان عربی ترجمه کرده است.
۱۴ اسفندماه سال (۱۴۰۱)، ترانه لحظه‌های کویری او در جشنواره بین المللی موسیقی فجر، حائز جایزه بهترین متن ترانه شد. 
او در سال (۱۳۹۸) به عنوان جوان برتر استان برگزیده شده است.

نظر شما