شناسهٔ خبر: 65123518 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اینستاگرام و تردز به‌زودی پیشنهاد محتواهای سیاسی را متوقف می‌کنند

اینستاگرام و تردز به‌زودی به شما امکان محدودکردن نمایش محتواهای سیاسی را خواهند داد، مگر آنکه شما تمایل به تماشای آن‌ها داشته باشید. این قابلیت در هفته‌های آینده در بخش‌های محتواهای پیشنهادی اکسپلور و ریلز فعال خواهد شد؛ همچنین این قابلیت کمی دیرتر به فیسبوک می‌آید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو: اینستاگرام و تردز به‌زودی به شما امکان محدودکردن نمایش محتوا‌های سیاسی را خواهند داد، مگر آنکه شما تمایل به تماشای آن‌ها داشته باشید. این قابلیت در هفته‌های آینده در بخش‌های محتوا‌های پیشنهادی اکسپلور و ریلز فعال خواهد شد؛ همچنین این قابلیت کمی دیرتر به فیسبوک می‌آید.

«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام، در پستی در تردز اعلام کرد که این قابلیت طی چند هفته آینده اعمال خواهد شد. او گفت که هدف این قابلیت اختیاردادن به کاربران است تا انتخاب کنند که آیا محتوای سیاسی برای آن‌ها نمایش داده شود یا خیر. همچنین انتظار می‌رود این قابلیت دیرتر از این دو پلتفرم، در فیسبوک نیز ارائه شود. کاربرانی که همچنان می‌خواهند محتوایی داشته باشند که به دولت‌ها، انتخابات، یا موضوعات اجتماعی اشاره می‌کند، می‌توانند این محدودیت را در تنظیمات حساب خود غیرفعال کنند.

در بخش تنظیمات محتوا‌های پیشنهادی (Suggested Content) گزینه‌ای به نام محتوا‌های سیاسی (Political Content) در اینستاگرام اضافه خواهد شد. با کلیک روی این گزینه می‌توانید وضعیت نمایش محتوا‌های سیاسی را مشخص کنید.

درصورت فعال‌کردن این گزینه، در بخش‌هایی از اینستاگرام مانند اکسپلو، ریلز و فید که محتوا‌های پیشنهادی نمایش داده می‌شوند، دیگر محتوا‌های سیاسی را نخواهید دید؛ البته اگر افرادی که دنبال می‌کنید چنین محتوا‌هایی در پست یا استوری خود قرار دهند، آن محتوا‌ها برای شما نمایش داده می‌شود.

به‌طور کلی، اگر اینستاگرام محتوا‌های صفحه شما را به دیگران پیشنهاد نمی‌کند (یا اصطلاحاً آن‌ها را وارد اکسپلور نمی‌کند)، چنین محدودیتی برای محتوا‌های سیاسی شما اعمال نمی‌شود. اگر صفحه شما حرفه‌ای و پرمخاطب باشد، می‌توانید در بخش Account Status ببینید که آیا اینستاگرام محتوا‌های سیاسی شما را محدود می‌کند یا خیر.

متا در چند وقت اخیر سعی کرده است که پلتفرم‌های خود را از دنیای اخبار و سیاست دور نگه دارد و چنین قابلیتی نیز در راستای انجام همین هدف است. طبق گزارش سال ۲۰۲۲، کمتر از ۳ درصد از کاربران آمریکایی فیسبوک به محتوا‌های سیاسی در فید خود توجه می‌کنند. موسری همچنین قبلاً گفته بود که انتشار محتوای سیاسی در تردز یا اینستاگرام توصیه نمی‌شود، زیرا تعامل محدودی دارند. چنین رویکردی البته با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ هم بی‌ارتباط نیست.

لینک کوتاه کپی لینک