شناسهٔ خبر: 65116797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین»:

هیچکس به دلایل سیاسی و جناحی ردصلاحیت نشد

یک فعال سیاسی گفت: اگر مردم احساس کنند روند مدیریت اقتصادی کشور به سمت بهبود پیش می‌رود، مشارکت انتخاباتی‌شان بالا می‌رود.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس مدت زیادی باقی نمانده است. در این شرایط یک پرسش مهم وجود دارد، اینکه آیا شاهد یک رقابتی پر شور و البته مشارکتی حداکثری در انتخابات خواهیم بود؟

محمدتقی رهبر، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «تا اینجای کار روند امور به شکل قانونی و منطقی پیش رفته است. در این دور از انتخابات تعداد نامزدها هم نسبت به ادوار گذشته بسیار بیشتر است و نشان می‌دهد اقبال بیشتری در کار است. وزارت کشور، شورای نگهبان و سایر نهادهای ذی‌صلاح در برگزاری انتخابات هم کارشان را خوب انجام داده‌اند و امیدواریم مردم هم حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند».

او ادامه داد: «مردم دغدغه‌هایی دارند که مهم‌ترینش دغدغه اقتصادی است. حتما اگر احساس کنند که روند مدیریت اقتصادی کشور به سمت بهبود پیش می‌رود، می‌توان انتظار داشت که مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «رسیدگی به اوضاع مردم و کنترل فشارهای اقتصادی مردم را به آینده امیدوار می‌کند. البته این را هم بگویم که با وجود همه مشکلات مردم شرکت در انتخابات را وظیفه‌ای ملی و دینی می‌دانند و امیدواریم فارغ از همه مشکلات در انتخابات یازدهم اسفند به طور گسترده پای صندوق‌های رأی حاضر شوند».

محمدتقی رهبر در پایان گفت: «اکنون فضا هم رقابتی شده است و می‌بینیم طیف‌های منتقد به صداوسیما می‌آیند و سخنان خود را مطرح می‌کنند. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و همه نیروهای سیاسی اکنون در موقعیت‌های مختلف مشغول مناظره با یکدیگرند که اتفاقا خوب هم هست و همه باید دیدگاه‌های خودشان را مطرح کنند تا مردم بهترین انتخاب را داشته باشند. هیچ گروهی نباید گروه را نفی کند یا احیانا دست به تخریب بزند اما نقد منصفانه و ارائه برنامه حتما مفید است. واقعا هم شورای نگهبان هیچ فردی را به دلایل سیاسی و جناحی ردصلاحیت نکرد و همه افرادی که مشکلات قضایی نداشتند و پایبند به نظام، ولایت و کشور بودند را تأییدصلاحیت کرد. با این اوصاف به نظر می‌رسد که شرایط برای تحقق مشارکت حداکثری مردم مهیاست».

برچسب‌ها:

نظر شما