شناسهٔ خبر: 65115779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ بهمن ۱۳۵۸؛

چمران، وزیر دفاع ملی خبر داد: اخراج ۸ هزار نظامی از ارتش و تهیه لیست ۷ تا ۸ هزار اخراجی دیگر/ تجمع کارکنان ایرانی سفارت آمریکا در مقابل وزارت امور خارجه

صفحه نخست کیهان روز یکشنبه ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۸ را از نظر می گذرانید‌. نقل قولی از مهندس مصطفی چمران وزیر دفاع ملی تیتر یک آن است. اخراج ۸ هزار نظامی از ارتش و تهیه شدن لیست ۷ تا ۸ هزار اخراجی دیگر. چمران اعلام داشته احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران منتفی است و تاکنون ۷۵ لایحه برای پیشبرد نظام توحیدی در ارتش تصویب شده هست. از سوی دیگر خلخالی اعلام داشته که تصفیه در شهربانی و ژاندارمری نیز انجام خواهد شد. همچنین وی در پاسخ به بازرگان از جزئیات تیرباران هویدا، خسروداد و ربیعی پاسخ گفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست کیهان روز یکشنبه ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۸ را از نظر می گذرانید‌. نقل قولی از مهندس مصطفی چمران وزیر دفاع ملی تیتر یک آن است. اخراج ۸ هزار نظامی از ارتش و تهیه شدن لیست ۷ تا ۸ هزار اخراجی دیگر. چمران اعلام داشته احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران منتفی است و تاکنون ۷۵ لایحه برای پیشبرد نظام توحیدی در ارتش تصویب شده هست. از سوی دیگر خلخالی اعلام داشته که تصفیه در شهربانی و ژاندارمری نیز انجام خواهد شد. همچنین وی در پاسخ به بازرگان از جزئیات تیرباران هویدا، خسروداد و ربیعی پاسخ گفته است. وزرای کار و کشاورزی هم استعفا کرده و بنی صدر وزیر دارایی جدید را منصوب کرد. خبر دیگر اینکه آموزش پرورش تعطیلات مدارس در عید نوروز را ۵ روز اعلام‌ کرد که دلیل آنرا جلوگیری از ایجاد وقفه در آموزش دانش آموزان دانسته است. دادستان کل انقلاب هم از دستگیری و زندانی شدن ۱۷ عامل کمبود نفت خبر داده است. از جزییات دو روز درگیری در گنبد هم خبر رسیده که ارتش نظم آنجا را برعهده گرفته است.

IMG_20240210_072909_087

به صفحه سوم روزنامه می رویم به خبر اجتماع کارکنان ایرانی سفارت سابق آمریکا در مقابل وزارت امور خارجه بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

بیش از ۳۰۰ تن از کارکنان ایرانی لانه جاسوسی آمریکا ار قبیل باغبان، نظافتچی، نگهبان و غیره که از تاریخ اشغال این محل توسط دانشجویان پیرو خط امام از کار بیکار و حقوق خود را دریافت نکرده اند دیروز چهارمین روز اجتماع خود را در مقابل ساختمان وزارت امورخارجه پشت سر گذاشتند.

این عده در گفتگویی با خبرنگارها اظهار داشتند، بعد از اشغال لانه جاسوسی بوسیله دانشجویان پیرو خط امام ما را که حدود سیصد و پنجاه نفر و هر کدام دارای سوابق کار از یک تا سی سال بودیم از آنجا بیرون کردند‌ و اجازه مراجعت مجدد به ما ندادند و از آن تاریخ تاکنون به هر یک از مقامات مسئول که مراجعه کردیم با جواب (به ما مربوط نیست) مواجه شدیم.

IMG_20240210_072908_891

یکی از این افراد گفت؛ بدنبال مراجعات مکرر و نامه پراکنی های متعدد، چندی قبل قرار شد که از محل پولی که هم اکنون نیز در صندوق اداره حساب جاری لانه جاسوسی موجود است مبلغی بعنوان مساعده پرداخت شود که حتی چک آن نیز نزد بانک ایرانیان نوشته شده ولی نمی‌دانیم به چه علت این پول پرداخت نشد و از طرف دیگر دانشجویان در مقابل درخواست ما در مورد پرداخت حقوق ماه‌های پیش گفتند که تنها به دستور امام اجازه خواهیم داد که مسئولین این امر که دو تن از گروگان‌های آمریکایی هستند به وزارت امور خارجه بروند و ترتیب پرداخت حقوق را بدهند که در این مورد نیز نامه هایی به دفتر امام در قم ارسال داشته ایم.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما