شناسهٔ خبر: 65108269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد:

تایید صلاحیت بیش از ۷۳ درصد از نامزد‌های انتخابات مجلس

طحان نظیف گفت: امسال به ازای هر کرسی انتخابات مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد‌ هستند و بیش از ۷۳ درصد از نامزدها تایید صلاحیت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور در بخش خبری ۱۴ درباره آخرین آمار تایید صلاحیت‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۵ هزار نفر از نامزد‌های انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده اند، اما این آمار به طور دقیق ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر است.

وی ادامه داد: به ازای هر کرسی بیش از ۵۱ نفر نامزد‌های امسال هستند و درصدی هم اگر بخواهیم آمار ارائه دهیم باید گفت بیش از ۷۳ درصد از نامزدها تایید صلاحیت شده اند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: به لحالظ جنسیت ۶ برابر نماینده‌های مجلس این دوره نامزد زن داریم و به لحاظ رده سنی، بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی داریم که صلاحیت آن‌ها ها قبول شده و از دهه شصتی‌ها هم بیش از ۵ هزار نفر نامزد داریم.

وی ادامه داد: از اقشار و اصناف مختلف هم در بین نامزد‌ها وجود دارند. بیش از ۱۱۰۰ نفر از اساتید داریم. حدود ۲۵۰ نفر از پزشکان و کادر درمان هستند و بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون و از گروه‌های مختلف سیاسی حاضر هستند و لذا بستر مشارکت همه احزاب فراهم است  به امید خدا با انتخاب مردم آن چه که شایسته مردم است را در انتخابات پیش رو ببینیم.

وی در انتها گفت: بر اساس قانون انتخابات این مرحله تایید صلاحیت‌ها مرحله نهایی است. اما اگر کسانی در مرحله قبلی صلاحیتشان تایید شده بود و به هر دلیلی در این مقطع عدم تایید آن‌ها ابلاغ شده قانون تنها برای آن‌ها یک فرصت کوتاهی را ایجاد کرده است.

نظر شما