شناسهٔ خبر: 65106243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

خاطرات هاشمی 20 بهمن سال 79 | بازداشت مخالفین در تهران و چند شهر دیگر

صاحب‌خبر -

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 20 بهمن  1379  |  14  ذيعقده 1421                       8 فوريه 2001

نتيجه انتخابات اسرائيل، بيش از حوادث ديگر، مورد بحث محافل سياسي جهان است؛ تعداد شركت كنندگان در انتخابات خيلي كم بوده؛ 59 درصد آريل شارون كه به نام قصاب صبرا و شتيلا شناخته شده و بازديد او از مسجدالاقصي چند ماه پيش، باعث شروع انتفاضه شد، با 5/62 درصد  آرای مأخوذه، بر [ایهود] باراك، پيروز شد. باراك به وعده‌هاي خود در مورد صلح عمل نكرد و اعراب كه به او رأي داده بودند، دلسرد شدند و انتخابات را تحريم‌كردند.

بعضي‌ها، اظهار نگراني از بي‌ثباتي خاورميانه و بروز جنگ مي‌كنند. فلسطيني‌ها گفته‌اند، به انتفاضه ادامه مي‌دهند. آمريكا، شارون را تأئيد كرده و سياست جديدي دربارة صلح اتخاذ كرده است. شارون اعلان كرده كه مسجدالاقصي را پس نمي‌دهد و بيت‌المقدس يكپارچه پايتخت اسرائيل است و شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين را نگه ‌مي‌دارد و آوارگان برنمي‌گردند. دولت‌هاي عربي نگران‌اند و براي موضع‌گيري، به شور نشسته‌اند. [یاسر] عرفات، [رئیس دولت خودگردان فلسطین]، گفته است كه شارون، بايد مذاكرات را از همان‌جا كه قطع شده، ادامه دهد و شارون گفته تا انتفاضه قطع نشود، مذاكره نمي‌كند.

تا عصر در دفتر كوشك كار كردم. سرشب به فرودگاه رفتم و به سوي مشهد پرواز كرديم. در فرودگاه، آقاي [عباس] واعظ‌ طبسي، [نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی] و مسئولان استان استقبال كردند. به حرم [امام رضا (ع)] رفتيم. جمعي از علما هم آمدند. بعد از شام به زيارت رفتيم. در خبرها آمده كه در تهران و چند شهر كشور، جمعي از مخالفین تجمع داشتند و عده‌اي بازداشت شده‌اند. اين حركات مذبوحانه، انعكاس وسيعي در رسانه‌هاي خارجي داشته و خبر را بزرگ كرده‌اند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

نظر شما