شناسهٔ خبر: 65103911 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پوتین: روسیه و اوکراین دیر یا زود به توافق خواهند رسید

صاحب‌خبر -

شفقنا- «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه‌نگار «تاکر کارلسون»، گفت که روسیه می‌خواهد از طریق مذاکره با کی‌یف به توافق برسد و به نظر می‌رسد که دو کشور قادر به انجام این کار خواهند بود.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «پوتین در طول این مصاحبه گفت که بسیج بی پایان در اوکراین، هیستری، مشکلات داخلی، همه اینها… به هر حال دیر یا زود به توافق خواهیم رسید… آیا می‌دانستید؟ «به نظر می‌رسد که روابط بین مردم زمان زیادی نیاز دارد تا بازسازی شود اما دوباره احیا خواهد شد».

پوتین خاطرنشان کرد: «کی‌یف بود که در پاییز 2022 روند مذاکره با روسیه را رها کرد و همچنین تصمیم گرفت مذاکرات با روسیه را بر اساس دستورالعمل واشنگتن رد کند و اکنون آمریکا باید این اشتباه را اصلاح کند».

وی تاکید کرد که «روسیه بارها پیشنهاد داد تا پس از سال 2014 به دنبال راه حلی مسالمت‌آمیز برای مشکلات اوکراین باشد، اما هیچکس به حرف ما گوش نداد».

پوتین افزود: غرب غیرممکن بودن شکست استراتژیک روسیه را درک کرده است، بنابراین باید به این فکر باشد که در آینده چه کاری انجام دهد».

پوتین در این مصاحبه تاکید کرد که ناتو می‌تواند کنترل روسیه بر مناطق جدید را به رسمیت بشناسد، من در آخرین گفتگوی خود با بایدن گفتم که او با حمایت از اوکراین و بیگانه کردن روسیه مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

وی افزود: «ما پیشنهاد کردیم که روسیه پس از فروپاشی شوروی به ناتو بپیوندد، اما آنها نپذیرفتند و زمانی که ناتو از پیوستن ما به آن امتناع کرد، از روسیه به عنوان یک کشور بزرگ و قدرتمند ترسیدند».

پوتین گفت: «جهان بدون توجه به جنگ در اوکراین در حال تغییر است و ایالات متحده در حال بدتر شدن است و موقعیت خود را در جهان از دست می‌دهد».

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، اعلام کرد که دانلود اپلیکیشن “X” از زمان اعلام مصاحبه شاهد افزایش بی سابقه‌ای بوده است.

از زمانی که کارلسون با انتشار کلیپی از ورود خود به مسکو برای گفتگو با رئیس جمهور پوتین خبر داد، تاکر کارلسون بدون اغراق به مشهورترین چهره رسانه‌ای در صحنه سیاسی آمریکا و روسیه تبدیل شد، زیرا کلیپ ویدیویی او با پس زمینه برج‌های کرملین در زمان انتشار، بیش از 100 میلیون بازدید داشته است.

پوتین نیز تأکید کرد که نمی‌توان جلوی خلاقیت ایلان ماسک را گرفت، بلکه باید با او به تفاهم رسید.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما