شناسهٔ خبر: 65075318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نجاتگران زنجان به ۳۷۸ مسافر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی به ۳۷۸ نفر از هموطنان گرفتار در برف و کولاک جاده‌های ارتباطی استان امدادرسانی کردند.

صاحب‌خبر -

حکمت الله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه روز گذشته امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان در ۶ عملیات حضور یافته و به مسافران گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

وی یادآوری کرد: ۲ نفر از هموطنان نیز در پایگاه امداد و نجات جاده ای سرخه دیزج شهرستان طارم اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: گفت: تیم های عملیاتی هلال احمر روز گذشته نیز به ۳۳ هموطن گرفتار در برف و کولاک جاده های استان امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس بگیرند.

هاشمی در ادامه به دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: کاروان های سلامت استان به این مناسبت در مناطق کم برخوردار شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده حضور یافته و ۳۷۳ نفر از هموطنان را رایگان ویزیت کردند.

وی افزود: ارائه خدمات رایگان توسط کاروان های سلامت با همکاری پزشکان و پرستاران داوطلب هلال احمر، داوطلبان و کارکنان هلال احمر در شهرستان های کم برخوردار انجام می شود.

این مسوول گفت:‌همچنین به مناسبت دهه مبارک فجر، مسابقات امداد و نجات هلال احمر این استان با رقابت ۶۵ امدادگر در قالب ۱۴ تیم برگزار شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات با هدف ارتقای سطح مهارت های علمی نجاتگران در موضوع های پیش بیمارستانی، مدیریت صحنه و تریاژ، مدیریت راه هوایی، انواع تروما، ارزیابی اولیه و ثانویه، فوریت های پزشکی، محیط های آبی، رهاسازی و حمل و انتقال مصدوم، کار با ستهای نجات هیدرولیک و پنوماتیک و حوادث و سیلابهای شهری اجرا شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همچنین به مناسبت دهه مبارک فجر نخستین مدرسه امداد و نجات هلال‌احمر این استان در خرمدره افتتاح شد که طرح بسیار ارزشمند امداد و نجات است.

نظر شما