شناسهٔ خبر: 65063861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۷۵ درصد از کل ساختمان‌های غزه ویران شده است

بررسی تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد از آغاز جنگ غزه ۷۵ درصد از ساختمان‌های نوار غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده‌اند.

صاحب‌خبر -

بررسی تصاویر ماهواره‌ای توسط دانشگاه اورگان آمریکا نشان می‌دهد از آغاز جنگ در غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ۷۵ درصد از ساختمان‌های نوار غزه در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تخریب شده است.

به گزارش آرتی، در تصویری که دانشگاه اورگان پس از بررسی عکس‌های ماهواره‌ای منتشر کرده، میزان تخریب ساختمان‌ها در نتیجه بمباران ارتش رژیم صهیونیستی با علائم قرمز نشان داده شده است. علائم قرمز نشان می‌دهد که سازه‌ها تخریب و برای اقامت بی فایده هستند.

این نقشه نشان می‌دهد که چگونه با وجود اینکه ارتش اسرائیل از فلسطینی‌ها خواسته است تا به سمت مناطق «امن» به سمت جنوب حرکت کنند، حملات موشکی به هر حال بدون وقفه ادامه یافته است. رژیم صهیونیستی با این بهانه که ساختمان‌های غزه محل اختفای رزمندگان حماس هستند اقدام به بمباران آن‌ها کرده است. این در حالی است که احزاب راست افراطی رژیم صهیونیستی شهرک سازی در نوار غزه را مطرح کرده اند.

گرچه رژیم صهیونیستی براساس مذاکرات اسلو در قبال به رسمیت شناختن خود از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد به توقف شهرک سازی‌ها در کرانه باختری و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین براساس مرز‌های ۱۹۶۷ شده بود، اما در نهایت با روی کار آمدن احزاب راستگرا همانند حزب لیکود در سرزمین‌های اشغالی، تمامی وعده‌های داده شده به بوته فراموشی سپرده شد.

نظر شما