شناسهٔ خبر: 65054029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرعت اینترنت در میبد چند برابر شد

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در میبد به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

سرعت اینترنت در میبد چند برابر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری، شهرستان میبد تحت پوشش فیبرنوری و اینترنت پرسرعت قرار گرفت و بیمارستان امام جعفرصادق و چاپارخانه تاریخی میبد به فیبرنوری متصل شد.

برای اجرای این طرح با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از محل کمک دولت و بخش خصوصی، ۴۸ کیلومتر حفاری و ۶۸ کیلومتر داکت گذاری شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری در این مراسم گفت: خوشحالیم که امروز در خجسته ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان میبد شاهد افتتاح فیبرنوری برای منازل و کسب و کار‌ها هستیم.

زارع پور توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری و اینترنت پرسرعت را از مهمترین طرح‌های کشور خواند و افزود: این طرح، سرعت اینترنت را چند ده برابر و کیفیتش را بهتر خواهد کرد که نیاز حال و آینده کشور است.

وی تصریح کرد: امروز پوشش اینترنت پرسرعت در کشور را به ۶ میلیون خانوار در کشور رساندیم و مردم می‌توانند با درخواست استفاده از این فناوری، ظرف یک ماه از سرویس جدید استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه این طرح بار مالی به خانوار‌ها ندارد، اظهار داشت: مردم باید تنها هزینه مودم را پرداخت کنند و بقیه هزینه‌ها را دولت و بخش خصوصی تامین می‌کنند.

زارع پور با اشاره به سرعت ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابیت در ثانیه این فناوری گفت: این طرح هدیه دولت سیزدهم به مردم استان یزد و شهر میبد و کشور است که درشهر‌های دیگر استان یزد در بافق و حمیدیا با پوشش کامل و ۵۰ درصدی درحال اجراست.

وی افزود: تلاش ما این است تا سه ماه آینده کل استان یزد زیر پوشش فیبر نوری برود و منازل و کسب و کار‌ها و هموطنان بتوانند از خدمات وسرویس پرسرعت با کیفت و جذاب این فناوری بهره‌مند شوند.

نظر شما