شناسهٔ خبر: 65053954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دولت مصمم به ساماندهی بخشنامه‌های یکباره در حوزه تجارت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وجود بخشنامه‌های یکباره برخی ادارات در حوزه تجارت طی سال های گذشته گفت: دولت با دستور رییس جمهور و همراهی مجلس، مصمم به ساماندهی این وضعیت است و این امر را با قدرت پیگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، وزیر اقتصاد ودارایی در آیین آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سرو با بیا این مطلب گفت:نقطه‌های اتصال متعدد راهبردی در این استان، وجود منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور و از سال بعد منطقه ویژه اقتصادی سرو مزیت‌های این استان هستند که میتوانند آن را به بزرگترین پایانه صادراتی کشور و قلب تپنده اقتصادی بدل کند.

سید احسان خاندوزی از تقویت تشریفات گمرکی و افزایش مدت زمان قانونی اعلام متروکه کردن کالا از ۳ به ۵ ماه برای جلوگیری از ضرر فعالان اقتصادی که موفق به دریافت ارز نمیشوند خبر داد وگفت: چرا باید بخاطر کندی کار بانک مرکزی فعال اقتصادی تاوان بدهد.

وی از ایجاد مسیر سبز برای فعالان اقتصادی خوش حساب مالیاتی هم خبرداد و گفت: این دسته از فعالان اقتصادی از حداکثر زمان تقسیط بدهی مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

وزیر اقتصاد و دارایی نبود بانک در کشور‌های همسایه را مهمترین مشکل برگشت ارز صادرکنندگان دانست و خاطر نشان کرد: به بانک ملی دستور دادیم تا پس از کسب مجوز از بانک مرکزی نسبت به اقدام شعبه بانکی در اقلیم کردستان عراق و سوریه اقدام کند.

آقای خاندوزی راه اندازی اطلس سرمایه گذاری با هدف کمک به انتخاب مکان و موضوع مناسب سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران را یکی از مهمترین اقدامات این وزارتخانه بیان کردو افزود: از دیروز این اطلس در تمام ۳۱ استان کشور با هدف شروع فرایند کسب و‌کار برای سرمایه گزاران آغاز شده است.

وی از بی انضباطی مقرارتی دستگاه‌های دولتی به عنوان بزرگترین مشکل فعالان اقتصادی نام برد و تصریح کرد: از این به بعد مصوب کردیم که بخشنامه‌های و دستورالعمل‌ها باید ۱ تا ۳ ماه قبل اجرا در تارنمای درگاه قوانین و مقررات کشور به اطلاع فعالان اقتصادی برسد در غیر اینصورت اجازه اجرایی نخواهد داشت

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: هیچ کس حق ندارد با صدور دستورالعمل و بخشنامه‌های خلق الساعه برنامه ریزی کسب و کار فعالان اقتصادی را برهم بزند.

نظر شما