شناسهٔ خبر: 65053651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: تکمیل زنجیره صنعت نفت باعث تحول اشتغال و تولید در خوزستان می‌شود

دزفول – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: صنایع پایین دست پتروشیمی حلقه مفقوده زنجیره ارزش صنعت نفت در خوزستان است و تکمیل این زنجیره می‌تواند موجب تحول در اشتغال و تولید در این استان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ۹ طرح صنعت نفت خوزستان در میدان نفتی قلعه نار اندیمشک، افزود: خوزستان داعیه دار نفت در کشور است و باید صنعت نفت و زنجیره تولید در این استان تقویت شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر نفت و گاز خوزستان ادامه داد: میدان نفتی قلعه نار اندیمشک یکی از مخازن نفت سبک کشور است که با افزایش ظرفیت تولید این میدان، حلقه تولید نفت در خوزستان تکمیل می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: طرح‌های صنعت نفت استان خوزستان از جمله پتروشیمی اندیمشک، قطب‌های تولید و اشتغال در شمال خوزستان هستند که تقویت صنایع پایین دست این صنایع مورد انتظار است.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش تولید، صادرات و ایجاد خوشه‌های مرتبط با صنعت نفت در دستور کار قرار دارد.

حسینی محراب با اشاره به نقش صنعتگران نفت در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کارگران صنعت نفت در خوزستان با تبعیت از معمار کبیر انقلاب با قطع شریان اقتصادی رژیم ستمشاهی پهلوی در تحقق انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند.

به گزارش ایرنا، در این آیین هفت طرح صنعت نفت و هفت طرح مسوولیت های اجتماعی شرکت ملی نفت با حضور وزیر نفت در خوزستان به بهره برداری رسید.

اوجی همچنین در این سفر یک روزه از آخرین روند احداث ‌ پتروشیمی ابن سینای اندیمشک از طرح های اقتصادی شاخص منطقه بازدید کرد. این طرح نخستین طرح تولید «اتیلن اکساید» با خوراک گازی است.

نظر شما