شناسهٔ خبر: 65050500 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح ۵۴ واحد از نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر

آیین افتتاح ۵۴ واحد از نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر، واقع در استان مرکزی، با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

** افتتاح ۵۴ واحد از نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، امروز سه‌شنبه در سفر به استان مرکزی، در آیین افتتاح ۵۴ واحد از طرح ۲۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر، حضور یافت. همچنین، ساخت ۳هزار واحد مسکونی نیز در این شهر آغاز شد.

درویشیان گفت: یکی از شعار‌های رئیس جمهور در ابتدای دولت و تبلیغات انتخاباتی، تولید یک میلیون مسکن در سال بود که به قانون تبدیل شد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: برخی استان‌ها در اجرای این قانون، موفق عمل کرده و میزان تعیین‌شده را انجام داده‌اند. تأمین زمین، مهم‌ترین اصل در ایجاد مسکن است و در بسیاری استان‌ها مشکل تأمین زمین وجود دارد، اما در شهر‌های کوچک و روستا‌ها به جز برخی از مناطق شمالی، مشکل چندانی در این‌باره وجود ندارد. برای مناطق درگیر مشکل زمین، تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دستگاه‌ها منعقد شده است.
 
درویشیان، همچنین گفت: تأمین مسکن، یکی از موضوعات مهم در افزایش سرمایه اجتماعی است.
 
نماینده ویژه رئیس جمهور اظهار داشت: آقای رئیسی در شورای عالی مسکن، بیشترین حضور را داشته است، زیرا این مسئله اهمیت بسیاری دارد. رئیس جمهور، همچنین در بیشتر نشست‌ها بر اعطای تسهیلات اشتغال، مسکن، ازدواج و فرزندآوری، تأکید دارد.
 
درویشیان تصریح کرد: اگر همه پای کار نیایند و متولی کار، تنها وزارت راه و شهرسازی باشد، برداشتن این بار سنگین ممکن نیست. بنابر این، مردم، دستگاه‌های متولی و بانک‌ها برای این مهم باید به‌طور جدی، پای کار باشند.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه در یک چاله جمعیتی قرار داریم و باید بحران موجود را رفع کنیم، گفت: قانون جوانی جمعیت برای ۷ سال به‌طور آزمایشی تصویب شد که ۲ سال آن گذشته است و ۵ سال دیگر برای برون‌رفت از این معضل، زمان وجود دارد.
 
درویشیان اظهار داشت: همه باید تلاش کنند و کارهای انگیزشی برای ارتقای فرزندآوری به کار گرفته شود تا غفلت‌های گذشته که تبلیغ برای کاهش جمعیت به جای تشویق برای فرزندآوری بود، جبران شود.
 

نظر شما