شناسهٔ خبر: 65048380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌سقوط بهمن و ‌کولاک در جاده‌های کوهستانی زنجان/ امدادرسانی به در راه ماندگان

از شب گذشته جاده تهم -چورزق- طارم به دلیل ریزش بهمن و جاده دندی - تخت سلیمان به علت کولاک شدید و نبود دید کافی تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، چند روزی است که طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی استان بارش‌های خوبی در نقاط مختلف استان انجام شده است. یکی از این نقاط راه‌های کوهستانی و ارتفاعات شهرستان طارم است که بارش‌های سنگینی در این منطقه رخ داده است.

طبق گفته محمد محمدی رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان در حال حاضر محورهای تهم - چورزق بدلیل وقوع بهمن و محور دندی - تخت سلیمان بدلیل کولاک مسدود است.

محمدی گفت: همچنین محور زنجان - طارم هم به خاطر کولاک شدید مانع تردد عادی شده و عبور ومرور بسیار به کندی صورت می‌گیرد.

امدادرسانی به 33 نفر در کولاک شب گذشته

داود مهرگان سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ساعت 18:10 شامگاه دوشنبه گرفتار شدن 6 خودروی سواری در کیلومتر 35 جاده زنجان – تهم – چورزق بر اثر ریزش بهمن به ندای امداد اطلاع داده شد.

وی تاکید کرد: تیم عملیاتی کوهستان از پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای واقع در این مسیر ارتباطی همراه با آمبولانس برای امدادرسانی به در راه ماندگان اعزام شدند.

 سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: برای رهاسازی 6 دستگاه خودروی سواری با 18 سرنشین امدادرسانی شد و این عملیات ساعت 1:00 بامداد روز جاری پایان یافت.

مهرگان اظهار داشت: در عملیاتی دیگر توسط تیم های عملیاتی پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای دوتپه و قره آقاج نجاتگران به 15 هموطن گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

وی افزود: گزارش این حادثه ساعت 18:14 توسط هموطنان به ندای امداد در جاده قیدار - ابهر مسیر روستایی قره آقاج به زره باش اطلاع داده شد.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: این تیم های عملیاتی همراه با 2 دستگاه آمبولانس تا ساعت 14 دقیقه بامداد اقدام به رهاسازی پنج خودرو با 15 سرنشین به مسیرهای اصلی کردند و این عملیات نیز ساعت 14 دقیقه بامداد روز جاری پایان یافت.

مهرگان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره 112 ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما